Projelerimiz Olumlu Davranış Geliştirme

Olumlu Davranış Geliştirme

Aralık ayı birincilerimiz belli oldu. Sınıflarımızı tebrik eder, örnek davranışlarının devamını dileriz.

Aralık ayında birinci olan sınıflarımız birinciliklerini okul spor salonunda yaptıkları partiyle kutladılar ve doyasıya eğlendiler.

 Olumlu Davranış Geliştirme ProjesiOlumlu Davranış Geliştirme ProjesiOlumlu Davranış Geliştirme ProjesiOlumlu Davranış Geliştirme ProjesiOlumlu Davranış Geliştirme ProjesiOlumlu Davranış Geliştirme ProjesiOlumlu Davranış Geliştirme ProjesiOlumlu Davranış Geliştirme ProjesiOlumlu Davranış Geliştirme ProjesiOlumlu Davranış Geliştirme Projesi

   

OCAK AYI BİRİNCİLİĞİ

5/A            6/D           7/B             8/D

 

Programın Tanıtımı

AMAÇ :

Öğrencilerin sınıf içi istenilen davranışlar geliştirmelerini sağlamak ve öğrencilerde oto kontrolü geliştirmek.

DÜZEY: 5.6.7.8. sınıflar

SEMBOLLENEN DAVRANISLAR

 Kılık, kıyafet, saçlar okul kurallarına uygun mu?

Öğretmeni sessiz ve ders malzemeleri hazır bir şekilde beklediler mi?

  Öğrenciler derste gürültü yapmadan dersi dinlediler mi ve söz hakkı isteyerek mi konuştular? 

  Ders zili çaldıktan sonra sınıfa tüm öğrenciler zamanında geldiler mi?

 Sınıf temiz ve düzenli miydi?

  Verilen ödevleri yapılıp derse hazırlıklı gelindi mi?           

 

UYGULAMA:

1- Her sınıf defterinde bir davranış takip çizelgesi bulunacaktır. Bu çizelgede gün ve ders saatleri belirtilmiş olup her öğretmen girdiği sınıfta ders saati bölümünde sembollerle belirtilmiş davranışları değerlendirecektir.

2- Sınıfa giren her öğretmen çizelgedeki altı sembolün altısını da işaretleyecek ve imzalayacaktır.

3- Sembolün ´´EVET´´ olarak işaretlenmesi o davranışın o saat için olumlu olduğuna işarettir.

4- Sembolün ´´HAYIR´ olarak işaretlenmesi o davranışın o saat için olumsuz olduğuna işarettir.

5- Sınıfta ´´bir tek kişinin dahi´´ belirlenen davranışı yanlış yapması halinde tüm sınıf o davranış için ´´HAYIR´´ olarak değerlendirilecektir.

6- Takip çizelgesini her Cuma günü 6.ders saatinde rehber öğretmene teslim etme görevi sınıf başkanına verilecektir.

7- Takip çizelgesinin yırtılması, kaybedilmesi ve üzerinde oynama yapılması durumlarında o sınıf

Değerlendirmede başarısız kabul edilecektir.

 

DEĞERLENDİRME:

1- Puanlama: Her EVET işaret 1 (bir) puan olarak değerlendirilecektir.

2- Değerlendirme en fazla kırmızı işaret toplama esasıyla sınıflar bazında(5.sınıflar,6.sınıflar,7.sınıflar,8.sınıflar)  hafta birinciliği  ay birinciliği  ve yıl birinciliği olarak üç aşamada yapılacaktır

3- Verilecek büyük ödül için Puanlama hesaplanırken hafta birinciliği 25 puan, ay birinciliği 50 puan olarak hesaplanacaktır.

4- Sonuçlar haftalık olarak toplanıp puanlanacak ve kaydedilecektir.

5- Sonuçlar Her hafta Cuma günü rehberlik servisi veya idare tarafından değerlendirilecek ve aylık sonuç takip çizelgesine işlenecektir.

6- Haftalık takip Çizelgeleri pazartesi yenilenecek ve geçen haftanın sonuçları aynı gün rehberlik servisinin

Panosunda ve internet sayfasında  ilan edilecektir.

7- En yüksek puanı toplayan sınıflar  o haftanın birincileri  ilan edilecek ve sınıf kapılarına bunu ifade eden bir sembol asılacaktır

 8- Ay sonunda en yüksek EVET puanını toplayan sınıflara  verilecek ödüller şunlardır. :

: Uygun şartlar sağlanırsa yakın yerlere gezi düzenlenmesi

: Okul Konferans salonunda film izletme

:  Okul bahçesinde ay birincisine özel eğlence düzenlenmesi.

:  Okula haftada bir gün sivil kıyafetle gelebilme

:  Sınıf öğretmeni ile öğle yemeği

İlgili aya ait ödül ay sonunda kesinleşecektir

 

9- Yıl içinde programı uygulamada en başarılı olan sınıf (en yüksek puan toplayan sınıf) büyük ödüllerden birini almaya hak kazanacaktır.

 

BÜYÜK ÖDÜLLER

: Yıl sonu pikniği

: Yıl sonu veda partisi

: İl merkezi dışına gezi  v.b.

10- Değerlendirme hafta, ay ve sene sonu olarak üç aşamada yapılacaktır program Kasım 2012- Mayıs 2012 tarihleri arasında uygulanacaktır.

 Yayın:06.12.2012 - Güncelleme:27.02.2013 - 11:31