Birimlerimiz Okulumuz Tarihçesi

Okulumuz Tarihçesi

Okulumuz Tarihçesi

KRONOLOJİ

1929           Bursa Necatibey Kız Enstitüsü´nün açılması

1929           İsmail Hakkı Bey´in müdürlük dönemi

1929-1936  Melek Hanım´ın müdürlük dönemi

1936          Okula ilkokul mezunlarının yanı sıra ortaokul mezunlarının da alınmaya başlanması

1942          Bakiye Koray´ın müdürlük dönemi

1940          Okulun ilk beton binasının eğitim öğretime açılması

1942-1944  Mücella İncekaya´nın müdürlük dönemi

1945          Melahat Odman´ın müdürlük dönemi

1949          Leman Subaşı´nın müdürlük dönemi

1949-1953  Sebahat Barlas´ın müdürlük dönemi

1954          Semahat Özlem´in müdürlük dönemi

1962          Neriman Gülmen´in müdürlük dönemi

1960          Okulun ahşap binalarının eğitim öğretime kapatılarak barakaların açılması 1962-1974  Suzan Ostrova´nın müdürlük dönemi 1965          Barakaların kaldırılarak ek binanın eğitim öğretime açılması

1965          Okul bünyesinde anaokulunun açılması

1966          Resim bölümü ile ev yönetimi ve beslenme bölümünün açılması

1966-1967 Okul bünyesinde yeni konferans salonu ve anaokulu binasının açılması ve çocuk gelişimi ve eğitimi alanı­nın eğitim öğretime başlaması

1974-1978  Kamile Genç´in müdürlük dönemi

1974           Giyim bölümünün açılması

1975           Okulun meslek lisesine dönüşmesi ve adının Necatibey Kız Enstitüsü iken Necatibey Kız Meslek Lisesi olması

1976           Okul bünyesinde Pratik Kız Sanat Okulu binasının açılışı

1977-1980 Halk oyunları ekibinin Milliyet Gazetesi liseler arası müzik ve halk oyunları yarışmasında her yıl Türkiye 1.si olması

1979-1984  Nazmiye (Şimşek) Vural´ın müdürlük dönemi 1982           Giyim bölümünün hazır giyim bölümü, resim bölümünün de grafik resim bölümü adını alması

1983- 1984  Tekstil-boya-baskı-desen bölümünün açılması

1984           Grafik resim bölümünün, uygulamalı resim bölümü adını alması

1984-1996  Ender Demren´in müdürlük dönemi

1985           Necatibey Kız Meslek Liseliler Derneği´nin kurulması

1985-1986  Okulun son ortaokul mezunlarını vermesi ve besin teknolojisi bölümünün açılması

1991-1992  Okul bünyesinde Teknik Lise açılması

1993           Okulda METGE projesinin başlaması

1994           Halk oyunları ekibinin Milliyet Gazetesi liseler ara­sı müzik ve halk oyunları yarışmasında Türkiye 1.si olması

1995   Okul bünyesinde Anadolu Meslek Lisesi açılması

1996  Okula erkek öğrenci alınmaya başlanması ve okulun Necatibey Meslek Lisesi adını alması

1996  Okul bünyesinde Olgunlaşma Enstitüsü´nün açılma­sı

Vakıflar Bölge Müdürlüğü´nce erkek pansiyonu ola­rak kullanılan binanın okula devredilmesi

Besin teknolojisi bölümünün, ağırlama ve gıda tek­nolojisi adını alması

Ev yönetimi ve beslenme bölümünün ağırlama gıda alanının altında mutfak ve servis dalı olarak eğitim öğretime devam etmesi

1997-2010  Şenel Uslu´nun müdürlük dönemi

1998   Grafik bölümünün açılması

2000   Grafik bölümünün, tasarım teknolojisi/grafik bölümü adını alması

2000-2001 Vakıflar Bölge Müdürlüğü´nden devredilen pansiyo­nun kız pansiyonu olarak kullanılmaya başlanması ve Olgunlaşma Enstitüsü´nün binanın bir kısmına taşınması

2002-2003 Ağırlama ve gıda teknolojisi bölümünün gıda tekno­lojisi alanı adını alarak eğitim öğretime devam etme­si ve seyahat acenteliği bölümünün açılması

2003 Necatibey Meslek Lisesi ile Berufskolieg Ehrenfeld Okulu arasında Almanya´da resmi kardeşlik anlaş­ması imzalanması

2004   Puanlı atletizm genç erkekler 3 adım atlama Türkiye l.si (Mert Moralı)

2005   Okul halk oyunları ekibinin Folkmoot Halk Dansları Festivali´ne (Kuzey Carolina, ABD)katılması

2006   Lise eğitiminin dört yıla çıkarılması

2006   Okulun Türkiye´de ki kız meslek liseleri içinde ilk İSO belgesini alması

2006   Okullar arası atletizm gençler- büyükler salon ferdi Türkiye şampiyonasında Türkiye l.si (Elif Yıldırım)

2006-2007   Hazır giyim bölümünün, giyim üretim teknolojisi adını alması

2007        Kız öğrenci yurdunun kapanması ve Olgunlaşma Enstitüsü´nün okul bünyesinden ayrılması

2007        Güzellik ve saç bakımı hizmetleri alanın açılması

2007         Kal-Der tarafından düzenlenen EFQM kalite ödül sürecine katılımı sonucunda Jüri Teşvik Ödülü´nü alması

2007        Liseler ISF (International School Sport Federation/ Uluslararası Okul Sporları Federasyonu) müsabakalarında Elif Yıldırım´ın 300 m engelli koşu Dünya Şampiyonu olması

2007-  2008  Tekstil-boya-baskı-desen bölümünün yerine tekstil teknolojisi alanının açılması ve mutfak ve servis dalı olarak eğitim veren bölümün yiyecek ve içecek hiz­metleri alanı olarak eğitime başlaması

2008        Tasarım teknolojisi/grafik bölümünün, grafik ve fotoğraf alanı, seyahat acenteliği bölümünün de ko- naklama ve seyahat hizmetleri adını alması

2010  Teknik Lise´nin öğrenci kaydına başlaması

2010   Süheyla Dilber´in okul müdürlüğüne başlaması

2010-2011 Anadolu Kız Teknik Lisesi´nin öğrenci kaydına baş­laması

2011  Okulumuz öğretmenlerine hizmet veren yemekhanemiz açıldı

2011  6.Beceri Tabanlı Proje Yarışması´na katılım için okulumuzda 13 proje gerçekleştirildi.

2011  "Öğrenci İşleri Merkezi"miz faaliyete geçti

2011 "HAYATA SAYFA AÇ" 6.Beceri Tabanlı Beceri Yarışması´nda Türkiye 1.si ( Grafik ve Fotoğrafçılık Bölümü )

2011 Yeni yapılan okulumuz kafeteryasının faaliyete geçmesi

2011-2012 Okulumuzun içinde bulunduğu eğitim alanı ve binalarının bir bütün halinde bakım ve onarımının yapılması

201-2012 Okulumuzda yapılan bütün eğitim-öğretim ile ilgili faaliyetlerin proje tabanlı olarak gerçekleştirilmeye başlanması

MÜDÜRLERİMİZ

SIRA NO

ADI SOYADI

GÖREV YAPTIĞI DÖNEM

 1

SMAİL HAKKI BEY

11.03.1929 – 17.06.1929

 2

MELEK HANIM

11.11.1930 – 01.10.1936

 3

BAKİYE KORAY  

01.10.1936 – 08.08.1942

 4

MÜCELLA İNCEKAYA   

31.08.1942 – 19.02.1944

 5

MELAHAT ODMAN

19.02.1944 – 11.10.1945

 6

LEMAN SUBAŞI   

30.10.1945 – 05.11.1949

 7

SABAHAT BARLAS

17.11.1949 – 05.11.1949

 8

SEMAHAT ÖZLEM

16.10.1953 – 01.10.1954

 9

NERİMAN GÜLMEN

16.12.1954 – 30.06.1962

 10

SUZAN OSTROVA

30.06.1962 – 04.02.1974

 11

KAMİLE GENÇ

05.04.1974 – 16.11.1978

 12

NAZMİYE VURAL

17.10.1979 – 08.10.1984

 13

ENDER DEMREN 

21.12.1984 – 03.09.1996

 14

ŞENEL USLU

30.05.1997 – 23.08.2010

 15

SÜHEYLA DİLBER

         23.08.2010 - Görevde

BURSA NECATİBEY KIZ TEKNİK ve MESLEK LİSESİ TARİHÇESİ

Kadınların sosyal hayatta daha aktif ve içinde bulundukları dönemin koşularında kabul edilebilir mesleklere sahip olmaları için gerçekleştirilen ilk eğitim girişimleri 1842 yılında Avrupa’dan getirilen ebe kadınların Tıbbiye’de verdikleri kurslarla başlamıştır. Daha sonra bunu sırasıyla 1858’de ilk kız rüştiyelerinin, 1869’da ise ilk sanayi okullarının ve sonrasında kız öğretmen okullarının açılması takip etmiştir. Kız öğretmen okullarının açılmasının ardından artık kadınlar eğitim dünyasında öğretmen olarak da varlık göstermeye başlamıştır. Böylece çalışma hayatına da yavaş yavaş adım atmış oldular. Cumhuriyetin ilanıyla kız enstitüleri ve kız sanat okullarının açılması hız kazanır. Cumhuriyetin ilanında iki tane olan kız sanat enstitülerinin sayısı, 15 yıl içerisinde kırka  kadar yükselir.

Kız sanat enstitülerinin kuruluş amacı, kızları aile hayatına bilgili birer ev hanımı olarak hazırlamak, gerekirse aile ekonomisine katkıda bulunmalarını sağlayacak nitelikte eğitmekti. Enstitülerde biçki-dikiş, moda-çiçek, nakış, çamaşır, resim, mesleki resim, giyim, ev idaresi, yemek pişirme, çocuk bakımı, sağlık ve teknoloji dersleri okutulmaktaydı. Bunun yanında tarih, coğrafya, fen bilimleri, edebiyat, yabancı dil gibi dersleri de görüyorlardı. Enstitülerde okuyan kızların hem el becerileri gelişiyor, hem de gördükleri nazari derslerle kültürel açıdan da yetişiyorlardı. Böylelikle evlerinde çocuklarını yetiştirirken daha bilinçli olmaları sağlanıyordu. 1934-1935 yılında kız sanat okullarına öğretmen yetiştirmek amacıyla, kız enstitüsü mezunlarını almak şartıyla Ankara’da açılan İsmetpaşa Kız Teknik Öğretmen Okulu ile birlikte, enstitü mezunlarının öğretmen olarak çalışmalarının da önü açılmış oldu. 

Bursa’da kızların eğitilmesi konusunda öncü olmuş şehirlerden birisidir. Şu andaki Hocaalizade Mahallesi’nde bulunan Necatibey Meslek Lisesi, ilk olarak 1885 yılında Fransız Asamption Koleji adıyla açılmış, daha sonra Jandarma Efradı Cedide Mektebi´ne kiralanmıştır. Harp sonrası İsmail Hakkı Bey tarafından "Özel Kız Hayat Okulu " olarak eğitime devam etmiştir. Bursa´da bir kız enstitüsü açılması fikri halkın ve idarecilerin girişimleri ile desteklenerek bina eski sahibi Fransızlardan 14.000 TL karşılığında satın alınmış, böylece 02.03.1929 yılında 26 öğrenci ile öğretime başlamıştır. Cumhuriyetin ilanından sonra eğitim camiasına üstün hizmetler etmiş olan Maarif Vekili Mustafa Necati Bey’in aynı yıl genç yaşta ölmesi üzerine, ona ithafen enstitüye “Necatibey Kız Enstitüsü” adı verilmiştir. İsmail Hakkı Bey 17.06.1929 tarihine kadar enstitünün müdürlüğünü sürdürmüştür. İsmail Hakkı Bey’den sonra Ankaraİsmetpaşa Enstitüsü biçki dikiş muallimi Melek Hanım,Necatibey Kız Enstitüsü müdürlüğüne atanmıştır.

1930 yılında İstanbul’da Yayınlanan Milli Mecmua Dergisi’nin 120.sayısında Mehmet Mesih’in Necatibey Kız Enstitüsü ile ilgili yazdığı yazı MehmedTemelli’nin derlemesi ile Bursa’da Yaşam Dergisi’nin Ağustos 2010 sayısında yayınlanmıştır. Bu yazı aynen şöyledir:

“12.11.1930’da vazifeye başlayan Mektep Müdürü Melek Hanım (Ankara İsmet Paşa Enstitüsü eski biçki dikiş muallimi) tarafından verilen açıklamaları da aynen yazıyorum:

‘Kurum, 13 Mart 1929 tarihinde, kapatılan Ameli Kız Hayat Mektebi binasında Necatibey Kız Enstitüsü adı altında açılmıştır ve ilk talebe de Hayat Mektebi’nin muhtelif sınıflarından devredilen 28 hanımdan oluşmuştur.

İlk müdür, Ameli Hayat Mektebi Müdürü İsmail Hakkı Bey merhumdur. Enstitünün açılmasından bir ay sonra hastalanmış, Türkçe ve vatani malûmat muallimi Fazıl Bey vekilliğe tayin edilmiştir. Marttan Hazirana kadar öğretime devam edilmiş ve terfi eden talebe hanımlarla 2.sınıf oluşturulmuştur. Ve birinci sınıfa kaydedilen 28 talebe ile mevcudumuz 50’yi bulmuştur.

1 Teşrinievvel 1930 tarihinde Tevfik Bey müdürlüğe tayin edilmiştir. Kânunusanide öğretmen kadrosu tamamlanarak öğretime ciddi bir surette başlanmıştır ve bina Fransızlardan 14,000 liraya satın alınmıştır.

1930-1931 ders senesi sonunda 46 talebe sınıf geçmiştir.

Tatilde 5 talebenin 5 aylık mesaisinden meydana gelen bir sergi açılmış ve 15 gün devam etmiştir. Sergi neticesi mektebe rağbet artmış ve ders senesi başlangıcında 55 talebe kaydedilmiştir.

Halihazırda talebe mevcudu 90’dır ve 3.sınıf da açılmıştır.’

Bursa’da ziyaret ettiğim mekteplere dair elde edebildiğim malumat bu kadardır.”

1931 yılında halkın isteği üzerine Enstitüye bağlı "Akşam Kız Sanat" okulu açılmıştır. 1931-1932 öğretim yılında biri şapka, diğeri elbise mütehassısı olmak üzere Avrupa´dan iki mütehassıs öğretmen getirtilmiştir. Aynı yıl bir sipariş atölyesi açılarak, çevreye maddi ve manevi yardımlarda bulunulmuştur.

1932-1933 yıllarında Avrupa´dan gelen mütehassıslar geri gönderilmiş, yerlerine Avrupa´da tahsillerini bitirerek dönen Türk öğretmenler atanmıştır. Melek Hanım 01.10.1936 tarihinde okuldan ayrılmış ve Bakiye Koray müdürlük vazifesine getirilmiştir.

Okulun ana giriş kapısı Atatürk İlköğretim Okulu’nun bulunduğu tarafta, alt köşedeydi. Okulun bir idari, bir de derslik olarak kullanılan iki ahşap binası vardı. Aynı zamanda Bursa’da ki okullarda bulunan en güzel amfi salona sahipti. 1938 yılında okuldan mezun olan İsmet Devletkuşu okulun mimarisi hakkında şunları söylemektedir: “Necatibey Kız Enstitüsü iki bölümden oluşuyordu. Bir idari kısım, bir de dersliklerin olduğu bina vardı. Büyük bir bahçesi bulunmaktaydı. Binalar ahşaptı fakat şeklen okul olmaya çok uygundu. İdari kısım dere boyunda kuş kafesi gibi bir yerdi. Girişte öğretmenler odası ve üst katta müdür odası, diğer idarecilerin odası ile bir oda daha vardı. Dışarıdan gelen bekar öğretmenlerin kalabilmesi için bir yerdi. Misafir odası da diyebiliriz. Bazen gelen müfettişlerde orada ağırlanırdı. Güzel, bakımlı bir binaydı. Onun karşı tarafında da merdivenle çıkılan ve sıra sıra sınıfları olan bir bina vardı. Atölye ve sınıflar bu binadaydı. Zemin katında yemek /ev idaresi atölyesi mevcuttu. İdari binanın orada müdüriyet kapısı bulunmaktaydı. Bu kapının karşı tarafında tek katlı bir laboratuvar vardı. Deneylerimizi o laboratuvarda yapardık.”

Zamanla bu laboratuvarın yanına spor salonu ve kantinde yapılmış ve bu tek katlı laboratuvar ahşap binayla dik olarak birleştirilmiştir. Yapılan diğer görüşmelerden dersliklerin olduğu bina ile idare binasının arasında müsamere salonu olduğu bilinmektedir. Müsamere salonu okul binası ile bitişik ve içten geçişlidir. Müsamere salonunun girişinde okul portmantosu olarak kullanılan camekânlı bir bölüm olduğu da belirtilmiştir. Bu salon amfi şeklinde çok büyük bir salondu ve diğer okullarda etkinlikleri için bu salonu tercih etmişlerdir.

Derslik olarak kullanılan bina zamanla yetersiz kalınca dersliklerin bulunduğu ana binaya dik, laboratuvar ve spor salonuna paralel gelecek şekilde, 1940 yılında beton bir bina ilave edilmiştir. Ahşap bina yine derslik olarak kullanılmaya devam edilmiş, yeni yapılan binada da nakış, dikiş gibi mesleki derslerin atölyeleri oluşturulmuştur.

1947 mezunu Nebahat İğdirligil okulun bahçesi ve binaları hakkında şunları anlatmaktadır: “Necatibey Kız Enstitüsü’ne 1945 yılında başladım. Benim zamanımda okulun şimdiki ana kapısı yoktu. Şimdiki girişin tam karşısında üçgen şeklinde köşe bir kapımız vardı. O üçgen kapıdan birkaç basamakla okulun bahçesine çıkardık. Bahçesi yine çok büyüktü. Şimdiki beton bina o zaman da vardı. O binaya da birkaç merdivenle çıkardık.”

1950 yılında okuldan mezun olan Lamia Kızanlıklı okulun mimari durumu hakkında şunları anlatmaktadır: “Biz derslerimizi genellikle eski binada yapıyorduk. Şimdiki girişte gördüğünüz bina yeni yapılmıştı ama neden bilmiyorum bizi oraya pek sokmazlardı. Onun arkasındaki iki katlı eski binada derslerimizi görürdük. Birde eski binanın yanında bir tiyatro salonumuz vardı. Amfi şeklindeydi ve birçok okul, müsamerelerini bu salonda yapardı. Daha sonra bu salon yıkılmış. Salonun karşısında da kooperatifimiz vardı.

Ders gördüğümüz ahşap bina iki katlıydı. Altta ev idaresi bölümü vardı. Orada ütü masaları ve ütüler bulunuyordu. Fakat bina o kadar eskiydi ki elektrikler kontak yapacak diye elektrikli ütüleri kullanamazdık; hepimiz evden ateş ütüsü getirirdik. Binada ki elektrik sadece aydınlanmak için kullanıyordu. Uzun seneler böyle idare ettik. Artık 9 ve 10. sınıflarda büyüdük diye bizi yeni binaya aldılar ve orada normal elektrikli ütü kullanmaya başladık. Ahşap binanın alt katında birde yemek atölyesi vardı. Kocaman bir tane kuzine soba bulunuyordu. Bina ahşap olduğu için sobadan kıvılcım sıçramamasına özen gösterirdik.

Bir de eski bir idare binası vardı. Yani okul, Yeni Bina, Eski Bina, Eski İdare Binası ve Tiyatro Salonu’ndan oluşuyordu. Bu binaların ortasında çok güzel bir avlu vardı. En güzel tarafı da avludaki büyük ıhlamur ağacıydı. Bütün sınıfı altına alırdı. O ağacın altı bizim için çok önemliydi.”

Şehirde nüfusun artması ve ailelerin kız çocuklarının eğitimine daha da önem vermeleri 1940 yılında yapılan binayı da yetersiz kılmıştır. 1960’lı yılların başında okul bahçesine geçici saç barakalar monte edilmiştir. Bu barakalarda daha çok nazari dersler işlenmiş, bir barakada yemek atölyesi olarak kullanılmıştır.

1959 yılından 1985 yılına kadar okulda İngilizce öğretmenliği yapan Ayfer Bugu, okulun mimari yapısıyla ilgili şunları anlattı: “Okula başladığımda okul çok virandı. Ahşap binaları vardı. İlk konferans salonu olan okuldu ama ahşap bir salondu. Yemekhane bölümü berbattı. Yemek hocalarının haline üzülürdüm. Kuzinelerde çalışırlardı. Bana verdikleri sınıf da çok kötüydü. Sınıf sınıfın içinden geçerdi. 27 Mayıs 1960’dan az evvel o ahşap bina tamamen kapatıldı. Bir müddet sonra bahçelere barakalar kurulmaya karar verildi. 3 veya 4 tane baraka kuruldu. Barakaların camı vardı ama süstü; açılmıyordu. Elektrikle aydınlatılan, karanlık birer odaydı. Yemek öğretmenleri de arkamdaki barakalarda canla başla çalışıyorlardı. Şartlar onlar içinde çok uygun değildi.”

Eski binalar, basit bir şekilde yapılmış olan beton bina ve barakalardan ibaret olan tesisatla 1962 yılına kadar idare edilmiştir. 1962 yılında ihalesi yapılan yeni binalar, 1964-1965 öğretim yılında hizmete girmiş; böylece 1965 yılında L biçiminde, muntazam bir idare kısmını içeren müessese kurulmuş, okul her türlü ihtiyacı karşılayacak enstitü sitesi haline gelmiştir.

Okulun eski mezunlarından olan ve uzun yıllar öğretmenlik ve idarecilik yapan Hilal (Giyimer) Seymen’in okulun fiziki yapısı ile ilgili anlattıkları şunlardır: “1963 senesinde Necatibey Kız Enstitüsü’ne başladım. Benim dönemimde şimdiki anaokulunun bulunduğu yerde barakalar vardı. Okul inşaat halindeydi. Ana binanın yanında bulunan L biçimindeki binanın inşaatı devam ediyordu. Arkadaki ahşap binada da dersler yapıyorduk. Biz orta birinci sınıfı bu barakalarda bitirdik. Orta ikiye başladığımız yıl yani 1964-1965 döneminde yeni bina bitti ve biz de orada derslerimize devam ettik.”

1964-1965 öğretim yılında enstitü içinde Uygulama Anaokulu açılmıştır. 1966-1967 öğretim yılında konferans salonu ve anaokulu eklenmiş, müsamere salonu ve dersliklerin bulunduğu ahşap bina yıkılarak yerine 1975-1976 yılında "Pratik Kız Sanat Okulu" binaları yapılmıştır. Özellikle hanımların boş zamanlarını değerlendirmek, hobilerini geliştirmek ve aile bütçesine katkıda bulunmalarını sağlamak için Pratik Kız Sanat Okulu kapsamında kurslar açılmıştır.

1974-1975 yıllarında okul meslek lisesi´ne dönüştürülmüş ve böylece okulun adı Necatibey Kız Enstitüsü iken "Necatibey Kız Meslek Lisesi" olmuştur. 1991-1992 öğretim yılında bünyesinde teknik lise, 1994-1995 öğretim yılında ise Anadolu meslek lisesi açılmıştır.

1995-1996 öğretim yılından itibaren de okula erkek öğrenci alınmaya başlanmış ve karma eğitime geçtiği için "Necatibey Meslek Lisesi" adı ile eğitime devam etmektedir.

1996 yılında Türkiye’de bir çok örneği olan Olgunlaşma Enstitüsü okul bünyesinde faaliyete geçirilmiştir. Olgunlaşma Enstitüsü okul binasının yetersiz olması nedeniyle 1998 yılına kadar Büyükşehir Belediyesinin Kültür Park içinde tahsis ettiği bir binada faaliyetine devam etmiştir. Ancak 1998 depreminden sonra o binayı boşaltmak zorunda kalan Olgunlaşma Enstitüsü o yıllarda Necatibey Meslek Lisesi bünyesine katılan öğrenci yurduna taşınmıştır. Bir müddet sonra yurt tamamen boşaltılarak sadece Olgunlaşma’yatahsis edilmiştir. 2007 yılına kadar okul bünyesinde faaliyetlerine devam eden Olgunlaşma Enstitüsü, 2007 yılında “Bursa Kız Teknik Olgunlaşma Enstitüsü ve Pratik Kız Sanat Okulu” adıyla bağımsız olarak mülkiyeti Vakıflar Bölge Müdürlüğü’ne ait olan bu binada faaliyetlerine devam etmektedir.

2011-2012 eğitim-öğretim yılı öncesinde, yaz tatili süresince okulumuz tüm birimleriyle tadilattan geçirilmiş, arka bahçeye okulumuza yakışan yeni bir kantin inşa edilmiştir. Anaokulu binası ve bütün sınıfları tadilat görmüş, anaokulu bahçesi tekrar düzenlenmiş ve yeni eğitim yılına yenilenen binasında ve bahçesinde başlamıştır.

Bu tadilatların sonunda 2011-2012 eğitim-öğretim yılında okulda bölümler arası kat sistemine geçilmiş; yani her bölüm bütün bölüm derslerini atölyelerinde ve aynı katta görmeye başlamıştır.

NECATİBEY KIZ TEKNİK ve MESLEK LİSESİ BÖLÜMLERİNİN TARİHÇESİ

NECATİBEY TEKNİK VE MESLEK LİSESİ UYGULAMA ANAOKULU

Necatibey Teknik ve Meslek Lisesi Uygulama Anaokulu, Necatibey Kız Enstitüsü’nün içinde 1964-1965 öğretim yılında eğitime başlamıştır. 1966-1967 öğretim yılında ise şimdiki binasında eğitime devam etmiştir.

Necatibey Uygulama Anaokulu 2011 yılı sonunda fiziksel olarak yeni bir yapılanma süreci geçirerek, 2011-2012 eğitim-öğretim yılına yenilenmiş yüzüyle merhaba demiştir.

Necatibey Uygulama Anaokulu; özgür düşünebilen, düşündüklerini ifade edebilen, özgüveni gelişmiş, kendine ve çevresine karşı duyarlı, sağlıklı iletişim kurabilen, hayal gücü ve yaratıcılığı gelişmiş, sorumluluk sahibi ve paylaşımcı, başkalarının haklarına karşı saygılı, yetişkinden bağımsız hareket edebilen, milli ve manevi değerlere saygılı bireyler yetiştirmeyi hedef edinmiş bir kurumdur.

Okulda, Milli Eğitim Bakanlığı’nın yayınlamış olduğu okul öncesi eğitim programı çerçevesinde çocuklarımızın yaş, gelişim düzeyi, ilgi, istek ve yetenekleri dikkate alınarak seçilen amaç ve kazanımlar doğrultusunda, çocukların bireysel farklılıkları göz ardı edilmeden, çocuğun içinde var olan yeteneklerin serpilip gelişmesine yardımcı olabilecek bir eğitim anlayışı sunulmaktadır. 48-72 ay arası çocuklara tam gün hizmet verilmektedir. Bir oyun grubu (48-60 ay) ve 2 hazırlık grubundan (60-72 ay) oluşmaktadır.

ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI

Alanımız okulun ilk açıldığı tarihten itibaren “Çocuk Bakımı” dersi adıyla okutulmuştur. “Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Alanı” olarak ilk mezunlarını 1966-1967 eğitim-öğretim yılında vermiştir.

Çocuk Gelişimi ve Eğitimi ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeyindeki çocuklara ve gençlere kazandırılacağı hakkında bilgi veren, çocuğun tüm gelişimini destekleyen (fiziksel, sosyal-duygusal, zihinsel, psiko-motor ve dil), plan yapan, uygulayan, insan ilişkileri ve empatiye önem veren, çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi sahibi olan, özel eğitime muhtaç çocukların gelişimlerine ve uyumlarına yardımcı olan, drama, basit beden eğitimi hareketleri, müzik çalışmaları, sanat ve ana dili etkinlikleri yapan, çocukları tanıma tekniklerini uygulayan bir alandır.

Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanı altında yer alan mesleklerde, sektörün ihtiyaçları ile bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlikleri kazanmış, nitelikli meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.

Günümüzde, okulumuz Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Alanı; erken çocukluk eğitimi ve özel eğitim dallarında hizmet vermektedir.

Dal Programları, Tanımları Ve Amaçları

1.Erken Çocukluk Eğitimi

Tanımı: Erken çocukluk öğretmen yardımcısının sahip olduğu, çocuğun gelişim ilkelerine uygun eğitim programını uygulamada öğretmene yardımcı olma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.

Amacı: Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanında erken çocukluk öğretmen yardımcılığı mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır. 2. Özel Eğitim

Tanımı: Özel eğitimde öğretmen yardımcısının sahip olduğu, özür grubuna uygun eğitim programını uygulamada öğretmene yardımcı olma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.

Amacı: Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanında özel eğitimde öğretmen yardımcılığı mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.

İstihdam Alanları

Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanından mezun olan öğrenciler, seçtikleri dalda kazandıkları yeterlikler doğrultusunda eğitim sektöründe;

1. Erken çocukluk eğitim kurumlarında

2. Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde çalışabilirler.

 

GIDA TEKNOLOJİSİ ALANI

Bursa Necatibey Kız Teknik ve Meslek Lisesinde Gıda Teknolojisi Alanı, ilk olarak 1985-1986 eğitim-öğretim yılında “Besin Teknolojisi Bölümü” adıyla açılmıştır. 1996 yılında “Ağırlama ve Gıda Teknolojisi” adını almış, 2002-2003 Eğitim-Öğretim yılından itibaren, “Gıda Teknolojisi Alanı” olarak Gıda Kontrol Dalıyla eğitim-öğretim işlevini başarıyla günümüzde de sürdürmektedir.

Gıda teknolojisi alanı, modern teknolojileri uygulayarak tarım ve hayvancılığa dayalı ham maddeleri işleyen; duyusal, fiziksel, kimyasal, mikrobiyolojik yönden gıda kontrol hizmetlerini gerçekleştirerek tüketime uygun gıda maddeleri üreten ve insan beslenmesine sunan bir teknoloji dalıdır.

Gıda, insanlık tarihi boyunca stratejik bir üründür. Gıda güvenliği devletlerin en önemli konusu olmuştur. Gıda sektörü Cumhuriyetin kuruluşundan itibaren Türk ekonomisinin gelişmesinde nüfus, istihdam, beslenme, hammadde ve dış satıma katkısı nedeniyle önemli bir rol oynamıştır.

Gıda sektörünün uluslararası standartlarda kaliteli ürün üretme ve pazarlama çabaları, işletmelerde oto kontrol laboratuvarlarının çoğalması gibi faktörler alandaki eğitimli, nitelikli eleman ihtiyacını arttırmaktadır.

İstihdam Alanları

Gıda laboratuvar teknisyenleri, gıda üretimi yapan fabrikaların laboratuvarlarında, özel gıda kontrol laboratuvarları vb. yerlerde iş imkânı bulabilmektedirler. Hizmet sektöründe marketler, yemek fabrikaları, pastaneler vb. yerlerde de kalite kontrol elemanı olarak çalışabilirler. İş yerlerinde belli bir süre çalışanlar, laboratuvar sorumlusu olabilmektedir.Süt ve süt ürünleri operatörü, hububat ve hububat ürünleri operatörü, çay üreticisi operatörü, sebze-meyve ve ürünleri operatörü, sofralık zeytin ve zeytinyağı operatörü, gıda üretimi yapan fabrikalar ve imalathanelerde çalışabilirler. Gıda sektöründe gelişmiş teknolojilerden yararlanarak üretim yapan işletmelerin çoğalması bu alanda nitelikli eleman ihtiyacını sürekli kılacaktır.

 

GİYİM ÜRETİM TEKNOLOJİSİ ALANI

Giyim üretim teknolojisi bölümü, 1929 yılında Necatibey Kız Enstitüsü’nde “Biçki Dikiş Dersi” adı ile eğitim-öğretime başlamıştır.1974 yılında bölümün adı “Giyim”, 1982 yılında ise “Hazır Giyim Bölümü” olarak değişmiştir. Aynı yılda Sümerbank ile yapılan bir protokol ile dersler Merinos Fabrikası’nda işlenmiştir. 2006-2007 Eğitim Öğretim yılında bölümün adı “Giyim Üretim Teknolojisi” olarak değişmiştir.

Alanımız geçmiş yıllarda örgün öğrencilerin eğitiminin yanı sıra yaygın eğitimde temel giyim kursu, iç giyim kursu, pijama sabahlık kursu, çocuk elbisesi kursu vb. alanlarda pratik sanat kursları açarak ev hanımlarını ve genç kızları mesleki yeterliliklerle donatmıştır.

Giyim üretimi, dünyada gerek üretim sürecinde yaratılan katma değer, gerekse ihracat gelirleri içindeki yüksek payı nedeniyle ekonomik kalkınma sürecinde önemli roller üstlenen ülkelerin vazgeçemediği bir alandır. Giyim Üretimi Teknolojisi Alanı özellikle endüstrileşmekte olan ülkelerde büyümede gösterilen başarının ana kaynağıdır.

Günümüzde, tüm ülkelerde genç ve yetişkin bireylerin istihdama geçişlerinde mesleki eğitim etkili bir araç olarak kullanılmaktadır.

Sektörün ihtiyaçlarını bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda karşılayabilecek, mesleki yeterlikleri kazanmış, nitelikli meslek elemanları yetiştirmek, Giyim Üretim Teknolojisi Alanı’nın temel amacı olmuştur. Necatibey Giyim Bölümü olarak, tarihi geçmişin bilincinde, yeterli mesleki bilgi ve becerilere sahip, bilimsel ve teknolojik gelişmelere ayak uydurabilen, araştırmacı, girişimci bireyler yetiştirmek amacındayız.

Necatibey Meslek Lisesi’nde alanımız, kadın giyim modelistliği, kadın terziliği ve hazır giyim modern makineciliği dallarında eğitim vermektedir. Sektördeki ihtiyaç ve taleplere göre bu dallar belirlenmektedir. Yeterli teknik donanımı olan atölyelerimizde dersler uygulamalı olarak verilmektedir. Bölümde temel uygulamalı dersler yanında, öğrencileri sanatsal, kültürel ve teknik yönden besleyen dersler de verilmektedir. Öğrencilere son sınıfta öğrenim gördüğü dala uygun staj olanağı sağlanarak, elde ettikleri bilgi ve becerileri uygulama, çalışma şartlarına uyum gibi nitelikler kazandırılmaktadır. Böylelikle üst öğrenime devam etmeyecek öğrencilere çalışma hayatında referans kazandırılmaktadır.

Bölümden mezun olan öğrencilerimiz, isterlerse çeşitli üniversitelerin Moda Tasarımı ve Giyim Üretimi dallarında, yüksel okul veya fakültelerde öğrenimlerine devam edebilirler. Başarılı olanlar moda tasarımcısı, modelist vb. meslek alanlarında aranılan elemanlar olarak çalışabilirler.

İnsanların giyinme, süslenme ve toplumda kendini ifade etme ihtiyacı olduğu sürece, giyim üretim teknolojisi alanına ihtiyaç olacaktır.

GRAFİK VE FOTOĞRAF ALANI

1965 - 1966 Resim Bölümü / 8 Kişiyle Faaliyete Başlamıştır.

1981 - 1982 Grafik Resim Bölümü,

1983 - 1984 Uygulamalı Resim Bölümü,

1997 - 1998 Grafik Bölümü,

1999 - 2000 Tasarım Teknolojisi / Grafik Bölümü,

2007 - 2008 Grafik ve Fotoğraf Alanı adını almıştır.

Grafik ve Fotoğraf Alanı 5 Öğretmen 1 Usta Öğreticisi ile hizmet vermektedir.

Grafik tasarım görsel bir iletişim sanatıdır. İletişim olanaklarının sürekli geliştiği günümüzde hayatın her alanında iletişim teknikleri ve görsellik ön plana çıkmaktadır. Böyle bir ortamda da özellikle tanıtım ve reklam daha önemli hâle gelmektedir. İnsanlar arası iletişimi sağlayan araçlardan biri olan grafik sanatı bu alanlar içinde önemli bir yere sahiptir.

Grafik alanı hem teknik hem de sanatsal konularla ilgili olduğu için teknik alandaki gelişmeler çalışmaların estetik boyutuna ve yaratıcı fikirlere daha fazla zaman ayrılmasını beraberinde getirmektedir.

Son yıllarda tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de reklamcılık ve grafik tasarım alanında önemli aşamalar kaydedilmiştir. Sektörün büyümesi ise istihdam alanının genişlemesini ve yaratıcı düşünceye sahip gençlere daha faza ihtiyaç duyulmasını beraberinde getirmektedir.

Bölümü’nün misyonu, grafik tasarım ve fotoğraf konusunda bilgi ve beceri ile donanmış, dünyanın güncel yapısıyla iletişim kurabilecek nitelikte grafik tasarımcı ve fotoğrafçı adayları yetiştirmektir. Ayrıca bölüm öğrencinin bağımsız, kendi yeteneğini öne çıkaran, becerikli, katılımcı ve atılım hamlesi yapabilen iyi bir sanatçı, tasarımcı, grafiker olarak yetişmesini sağlamaktadır. 

Vizyonu ise uluslararası standartlara sahip, tercih edilen, grafik tasarım ve fotoğraf olgusunun toplumda anlamını bulmasına öncülük eden örnek bir bölüm olmaktır. Bu doğrultuda, sorunlar karşısında yılmayan bireyler yetiştirmek üzere hayal gücüne sahip, yetenekli ve başarma kararlılığı olan öğrencilere, bölüm bünyesinde kendini geliştirme imkanı sunulmaktadır. Ayrıca öğrencinin hem seçmiş olduğu uzmanlık alanına hem de kültürel ve eğitsel hayata, özgün katkılarda bulunması hedeflenmektedir.

“Grafik ve Fotoğraf Alanı” olarak hedeflerimize ulaşmak için okulumuz bünyesinde, 1998 yılında Ozarlar Bilgisayar desteğiyle 10 Adet Macintosh bilgisayardan oluşan laboratuvar ve 2006 yılında Reklamcılar Derneği katkılarıyla BTSO tarafından 15 adetlik I Mac laboratuvarı açılmıştır. 2012 yılında ise Proje Tabanlı Beceri Yarışması’ndan elde edilen Türkiye Birincilik Ödülü ile son sistem fotoğraf stüdyosu okul bünyesine katmıştır.

GÜZELLİK VE SAÇ BAKIMI HİZMETLERİ ALANI

1996 yılında döner sermayeye bağlı olarak halka hizmet verme amacıyla okulumuzda “Cilt Bakımı Atölyesi” açılmıştır. Yaygın eğitim kapsamında geçmiş yıllarda okulumuzun bünyesinde bulunan Pratik Sanat Okulunda mesleğe yönelik kurslar düzenlenmiştir. (Cilt bakımı, epilasyon, depilasyon vb.)

2007 yılında “Güzellik ve Saç Bakımı Hizmetleri Alanı” güzellik hizmetleri dalıyla okulumuzda eğitim-öğretime başlamıştır. Öğrencilerimize mesleki eğitim, alanında uzman eğitimciler tarafından verilmektedir.

Tarih boyunca insanlar görünümlerine önem vermiştir. Değişen saç modelleri, güzellik iksiri maske ve kremler, öteden beri bayanların ilgisini çekmiştir. Adı güzellik uzmanı olmasa da yüzyıllardır insanları güzelleştirmek, bakımlı hale getirmek için uğraş veren insanlar her zaman olmuştur. Ülkemizde son yıllarda, güzellik uzmanlığı mesleğinin toplum içindeki önemi ve saygınlığı artmaktadır. Bu doğrultuda, alanımızda geleceğe yönelik nitelikli eleman yetiştirmek amaçlanmıştır.

Ayrıca günümüzde, okulumuz bünyesinde yer alan Güzellik ve Saç Bakımı Atölyesiyle hanımlara hizmet vermeye devam etmektedir.

KONAKLAMA SEYAHAT HİZMETLERİ ALANI

Konaklama Seyahat Hizmetleri Alanı 2002-2003 eğitim ve öğretim yılında 14 öğrenci ile Necatibey Kız Meslek Lisesinde “Seyahat Acenteciliği Bölümü” olarak eğitime başlamıştır. İlk mezunlarını 2005-2006 eğitim- öğretim yılında 14 öğrenci ile vermiştir. MEGEP projesi kapsamında bölümün ismi 2008 yılında, “Konaklama Seyahat Hizmetleri Alanı” olarak değişmiş ve bu alan operasyon dalından 19 öğrenci mezun etmiştir. 2011-2012 eğitim ve öğretim yılında toplam 91 öğrenci ile eğitimine devam etmektedir.

Amacımız, Konaklama Seyahat Hizmetleri alanı altında yer alan mesleklere, sektörün ihtiyaçları ve hizmet sektöründeki gelişmeler doğrultusunda, mesleki yeterlilik kazanmış nitelikli ara eleman yetiştirmektir.

Günümüzde turizm sektörünün ekonomik, sosyal ve toplumsal açıdan kazandığı önem her geçen gün artmaktadır. Turizm sektörü, küresel düzeyde hızla değişen pazar ve rekabet koşulları nedeniyle sürekli ve dinamik bir gelişim içindedir. Bu rekabet koşulları altında gelecek yıllarda hedeflenen elli bin yatak kapasitesine ulaşabilmek için uygun nitelikli meslek elemanı ihtiyaçlarını karşılayacak eğitim politikalarının geliştirilmesi hedeflenmiştir. Bu hedefler doğrultusunda turizm sektörü stratejik bir konaklama hizmet alanı olan ülkelerin yakın ilgisini çekmekte ve bu sektör için devlet olarak özel planlamalar yapılmaktadır. Ülkeler bu sektörün korunması ve rekabet gücünün geliştirilmesi için özel politikalar uygulamaktadır.

Turistin tatil amacıyla evinden çıktığı andan başlayarak seyahatini tamamlayıncaya kadar yapacağı bütün faaliyetleri, bir hizmet bütünü olarak turiste sunan işletmeler, seyahat acentesi olarak adlandırılırlar. Bu işletmelerin de turizm sektöründeki yeri ve önemi gün geçtikçe artmaktadır. Seyahat acenteleri vasıtasıyla ülkemize gelen turistlerin havaalanına indikleri anda ilk karşılaştıkları kişi, acente personelidir. Bu da seyahat acenteciliği alanında mesleki eğitimin yerini ve önemini çok güzel vurgulamaktadır.

Turizm sektöründe ara eleman ve orta kademe yöneticisine ciddi şekilde ihtiyaç duyulmaktadır. Ayrıca konaklama hizmetlerine yönelik reklam ve sigorta hizmetleri, oto kiralama şirketleri, oto park hizmetleri, konaklama destek hizmetleri, satış ve satış sonrası hizmetlere paralel hizmetler de düşünüldüğünde iş kolunun geniş boyutta dolaylı istihdama yol açtığı da bir gerçektir.

Çağdaş turizmin gereği; istihdam edilen personelin mesleki formasyonunun ve öğrenim düzeylerinin yüksek olması, kaliteli hizmetin sağlanmasını, turist ile turiste hizmet edenler arasındaki ilişkilerin nitelikli olarak gerçekleşmesini doğurmaktadır.

Konaklama ve Seyahat Hizmetleri alanının, turizm sektörünün gelişmesine bağlı olarak çalışma alanları oldukça geniştir. Özellikle tatil bölgelerinde nitelikli personele ihtiyaç duyulmaktadır. Meslek elemanları; her türlü otel, motel, tatil köyü, sosyal tesis gibi konaklama ve dinlenme tesislerinde, misafirhanelerde, seyahat acentelerinde çalışmaktadırlar. Okulumuzda verilen eğitimle sektörün ihtiyaç duyduğu meslek elemanları yetiştirilmektedir.

TEKSTİL TEKNOLOJİSİ ALANI

Okulda açılan Resim Bölümü bünyesinde, dönemin müdür yardımcısı ve resim öğretmeni Şahika Gülali, resim öğretmenleri Tuna Buğday ve Jale Binbaşıoğlu tarafından okutulmaya başlanan “Tekstil Tasarım” dersinin, ilimiz tekstil işletmelerinden ASF Dokuma - Boya Endüstrisi A.Ş ve Aksoylar Sanayi Ticaret A.Ş. destekleri ile 1982 yılında Tekstil-Baskı Bölümü olarak açılması kararlaştırılmıştır. Söz konusu bölümün açılması için Milli Eğitim Bakanlığı Kız Teknik Öğretim Genel Müdürlüğü’ne 19.03.1982 tarih ve 252/425 sayılı yazıları ile dönemin okul müdürü Nazmiye Şimşek tarafından teklif sunulmuştur.

ASF Dokuma - Boya Endüstrisi A.Ş ve Aksoylar Sanayi Ticaret A.Ş genel müdürlükleri ile Milli Eğitim Bakanlığı arasında 28.08.1982’de iş birliği protokolü imzalanarak Tekstil –Baskı Bölümü müfredat programları çalışmaları başlatılmıştır. Yine müfredat programlarının oluşturulması amacıyla dönemin Necatibey Kız Meslek Lisesi müdür yardımcısı ve resim öğretmeni Şahika Gülali, resim öğretmenleri Tuna Buğday ve Jale Binbaşıoğlu Adana’daki tekstil işletmelerini ve Adana Kız Meslek Lisesi çalışmalarını yerinde incelemek amacıyla görevlendirilmişlerdir. Nihayetinde Tekstil-Boya-Baskı-Desen Bölümü okulumuzda 21.03.1983 tarihinde resmen açılmış ve 1983/1984 öğretim yılında 20 öğrenci ile eğitim-öğretime başlamıştır.

Tekstil sektörü insanoğlunun var oluşundan bu yana olağanüstü öneme sahip bir sektördür. Giyinme, ev tekstili ve dekorasyonunun yanı sıra son yıllarda sağlık, temizlik, ayakkabı ve otomotiv sektöründe de yerini almıştır.

Tekstil teknolojisi sanayii, küresel düzeyde hızla değişen pazar ve rekabet koşulları nedeni ile sürekli bir gelişim içindedir. Bu nedenle ülkelerin ilgisini çekmekte ve bu sektör için devletler tarafından özel düzenlemeler yapılmaktadır. Hızla küreselleşmekte olan bu sektörde rekabet büyük yoğunluk kazanmakta ve sanayileşmiş ülkeler, bu sektörün korunması ve rekabet gücünün geliştirilmesi için özel politikalar uygulamaktadır. Gelişen ve değişen günümüz şartlarına uygun, sektör ihtiyaçlarına cevap verebilmek amacı ile okulumuzda 2007-2008 yılından itibaren MEGEP kapsamında Tekstil Boya-Baskı-Desen Bölümü programları revize edilerek Tekstil Teknolojisi Alanı adı ile eğitim öğretime devam edilmiştir. Bu alan içerisinde dokuma desinatörlüğü, tekstil boyacılığı, tekstil baskı ve desenciliği, tekstil test laborantlığı dalları açılmıştır. 2008 yılında atölye ve laboratuvar araç gereçleri uygulanan programlara paralel olarak revize edilerek, dönemin okul müdürü Münevver Yaman’ın üstün gayretleri sonucu donanım eksiklikleri giderilmeye çalışılmıştır.

Tekstil Teknolojisi Alanında öğrenciler 3 yıllık bir süreçte eğitimlerini tamamlamakta.10. sınıfta

16 saat,11. Sınıfta 18 saat, 12. sınıfta 24 saatlik işletmelerde beceri eğitimlerini tamamlayarak bir üst öğrenime ya da sektörde iş hayatına devam etmektedirler. Güncel teknolojik cihaz ve tasarım programlarını uygulayabilen öğrencilerimiz, iş hayatında başarılı olabilmelerinin yanında isterlerse başka bir alanda yükseköğrenimlerine devam edebilir, alanı veya öğretmenlikle ilgili bir üst öğrenimine devam edebilirler.

YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI

Alanımız, 1966 yılında 7 öğrencisiyle “Ev Yönetimi ve Beslenme” adıyla eğitim-öğretime başlamıştır. 1975 yılında “Ev İdaresi ve Beslenme”, 1977’de “Ev Yönetimi ve Beslenme”, 1997’de Ağırlama Gıda Alanının altında “Mutfak ve Servis” dallarıyla eğitime devam etmiştir. 2007-2008 eğitim-öğretim yılından itibaren “Yiyecek ve İçecek Hizmetleri” alanı olarak halen Mutfak ve Servis dallarıyla 226 öğrenci 4 öğretmen 2 usta öğretici ile eğitim vermektedir.

Yiyecek içecek hizmetleri hızlı bir gelişim göstererek dünyada ve ülkemizde önemli bir istihdam alanı hâline gelmiştir. Bu alanda rekabet koşullarına ayak uydurabilmek için sektörün istediği yeterlilikleri kazanmış, dünya standartlarında hizmet verebilecek, kaliteli iş gücüne ihtiyaç duyulmaktadır. Bu nedenle meslek elemanlarının eğitimli kişiler olması büyük önem taşımaktadır. Yiyecek-İçecek Hizmetleri alanı altında yer alan mesleklerde, sektörün ihtiyaçları ve hizmet sektöründeki gelişmeler doğrultusunda, mesleki yeterlikleri kazanmış, nitelikli meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.

Dal Programları, Tanımları Ve Amaçları

1- Mutfak Dalı (Aşçılık)

Tanımı: Mutfak araç, gereç ve ekipmanlarını kullanarak, hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun yiyecek üretimi yapma ve servise hazır hâle getirme yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.

Amacı: Aşçılık mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.

Çalışma Alanları Ve İş Bulma Olanakları

Günümüzde aşçılar çok değişik kurum ve kuruluş mutfaklarında görev yapabilmektedirler. Mezunlarımız; okul, hastane, fabrika, ordu, işyeri, yemek fabrikaları, otel, restoran, gemi, uçak, tren mutfaklarında mutfak personeli olarak çalışabilmektedir. 2- Servis Dalı (Servis Elemanı)

Tanımı: Servise hazırlık, servis yapma, hesabın takdimi ve tahsili yeterliklerini kazandırmaya

yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.

Amacı: Servis elemanlığı mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.

Çalışma Alanları Ve İş Bulma Olanakları

Günümüzde SERVİS personelleri değişik kurum ve kuruluşlarda görev yapabilmektedirler. Öğrencilerimiz aldıkları eğitimlerle birlikte kendi bilgi ve becerilerini birleştirerek özellikle turizm sektöründe kendilerine kolaylıkla yer bulabilirler. Bu meslekte yetişmiş, nitelikli, yabancı dil bilen elemanların iş bulma sorunları hemen hemen hiç yoktur. Sektörde otomasyona gidilemediği için yiyecek içecek sunumunda servis elemanının geçerliliği ve meslekte servis elemanı ihtiyacı her zaman olacaktır.

Yiyecek-İçecek Hizmetleri Alanımız, okul bünyesi içerisindeki restoranıyla okulumuz personeli ve yakın çevreye hizmet vermektedir

 Yayın:19.03.2013 - Güncelleme:19.03.2013 - 13:40