Sayfalar Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Haftalık Ödevleri

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Haftalık Ödevleri

 

Ödevlerin ilgili hafta içinde tahtaya yazılmasından sırasıyla

sınıf başkanı,

başkan yardımcısı

ve sınıf temsilcisi sorumludur.

Ödevler, dersimizden önceki teneffüste tahtaya yazılacaktır.

Zamanında, eksiksiz gösterilen ödev 5 puan,

Aynı gün ya da bir sonraki gün gösterilen ödev 4 puan,

İki ve daha sonraki günlerde gösterilen ödev 3 puan

değerindedir.

 

 

5, 6, 7 ve 8. SINIFLARDA 2014 - 2015 EĞİTİM ÖĞRETİM YILINDA


İSTENECEK MALZEMELER

 

1. en az 72 yapraklı normal boy defter A5 boyutu (kareli ya da büyük boy olmayacak) 

Defter şeffaf kapla kaplanacak. Telli defter ise kaplanmasına gerek yok.

2. Ders kitabı şeffaf kapla kaplanacak

3. Her hafta tüm derslerde kullanılabilecek, ödev yazılacak not defteri

4. Kavram defteri olarak kullanılacak en az 60 yapraklı normal boy defter A5 boyutu (Renkli stickerlar ile alfabetik hale getirilecek)

 

5. Kur´an-ı Kerim´in Türkçe Meali (Türkçe mealli Kur´an-ı Kerim değil. Sadece Türkçe Meal) Tercihen Diyanet yayınlarına ait meal. (Sınıflarda toplu olarak alınacak. Öğretmenlerimiz planlama yapacak)

 

 

20 EKİM PAZARTESİ - 24 EKİM CUMA GÜNLERİ ARASI

 

KONTROL EDİLECEK OLAN ÖDEVLER

 

 

 

5. SINIFLAR

 

- Yaratan ve yaşatan Allah, insanların nasıl bir yaşam sürmelerini ister?

- Allah, insanlara din, kitap ve peygamber göndermekle insanların düştüklerin hangi yanlışların önüne geçmek istemiştir?

- Allah’ın emirleri insanlar için neden önemlidir?

 

 

                                                                                6. SINIFLAR

 

Allah niçin vahiy göndermiştir, nedenlerini en az  beş madde ile açıklayalım?

Mehmet Akif Ersoy’un;

“İnmemiştir hele Kur’an, bunu hakkıyla bilin,

 

                      Ne mezarda okunmak, ne de fal bakmak için…” mısralarında anlatmış  olduğu mesajı açıklayalım?

- Suhuf nedir ve hangi peygamberlere gönderilmiştir ve gönderilen suhuf sayısını yazalım?
 

 

                                                                                 7. SINIFLAR

 

- Hurafe ve batıl inançların toplumda yaygınlaşmasının sebepleri neler olabilir?

- Dinle ilgili batıl inançlardan uzak durmak için nelere dikkat etmeliyiz?

- Şeytan insanları aldatmak için hangi yollara başvurur?

 

 

                                                                                  8. SINIFLAR

 

- Toplumda herkesin uymak zorunda olduğu kurallara en az beş örnek yazınız.

- İnsan, özgür iradesiyle yaptığı bütün davranışlardan sorumludur. Niçin? (sf.16, 17)

- “İnsana çalışmasından başkası yoktur. (Necm 39)” ayetini kader ve insan iradesi açısından yorumlayınız.

 

 

 

  

 

20 EKİM PAZARTESİ - 24 EKİM CUMA GÜNLERİ ARASI

 

TAHTAYA YAZILACAK BİR SONRAKİ HAFTA KONTROL EDİLECEK OLAN ÖDEVLER 

 

 

5. SINIFLAR

 

- Al- i İmran suresi 159. Ayet ve  İsra Suresi 19. Ayetlerinin anlamlarını (sf. 24 son iki paragraf) ve size neler düşündürdüklerini defterinize yazınız.

- İhlas suresi ve anlamını defterinize yazıp ezberleyiniz.

- 27 ve 28. Sayfalarda yer alan “Bilgilerimizi Ölçelim” çalışmalarını ders kitabınızın üzerinde cevaplandırınız.

 

 

                                                                                6. SINIFLAR

 

- Asr suresi nerede, ne zaman inmiştir?  Surenin okunuşunu ve anlamını defterimize yazalım.

- İlahi kitaplar olmasaydı neleri bilemezdik? Ulaştığımız sonuçları maddeler halinde yazalım.

- 23 ve 24. Sayfalarda yer alan “Değerlendirme Çalışmaları” bölümündeki ilk üç soruyu soru –cevap şeklinde deftere, diğerlerini kitabınıza cevaplandırınız. (7. Sorudaki kavramlar ayrıca kavram defterinde yer alacaktır.)
 

 

                                                                                 7. SINIFLAR

 

- Kur’an-ı Kerim’de şeytanın hangi özelliklerinden ve kötülüklerinden söz edilmiştir?

- Allah, şeytanı huzurundan niçin kovmuştur?

- Şeytan, insanları aldatmak için ne tür vaatlerde bulunur?

 

 

                                                                                  8. SINIFLAR

 

- “Kaderim böyle” diyerek insanın, özgürlüğünü ve sorumluluğunu görmezlikten gelmesi mümkün müdür?  Açıklayarak yazınız.

- İslam dini çalışmadan kazanmayı ve üretmeden tüketmeyi neden hoş karşılamaz?

- İnsanların hayatları sona erdiğinde yaptıklarından hesaba çekilecek olmaları, insanın yaşamını nasıl etkilemektedir? En az üç paragrafla açıklayınız.

 

 

   

  

    

Sınıfların Ödev Başarı Durumlarını Gösteren

Güncel Sınıf Artıları Tablosu

(Sınıfların karşısındaki sayılar, o sınıfta kaç hafta, sınıfça

tam olarak ödev yapıldığını göstermektedir.)

(17 / 10 / 2014 Cuma günü itibariyle)

Sure ve Duaların Okunma ve Tamamlanma Durumlarını Gösteren Güncel Tablo

(17 / 10 / 2014 Cuma günü itibariyle)

SINIF SINIF ARTILARI SAYISI
6/A 2
6/C 2
8/E 1
8/F
5/A 
5/B
5/C
5/D 
5/E 
5/F  0
5/G 
6/B 
6/D 
6/E 
6/F 
6/G 
6/H 
6/I 
6/J 
7/A 
7/B 
7/C 
7/D 
7/E 
7/F 
7/G 
8/A 
8/B 
8/C 
8/D 
8/G 
8/H 
   
 
 

SNF

YÜZDE

ORAN

5/A

%

0

5/B

%

0

5/C

%

0

5/D

%

0

5/E

%

6

5/F

%

7

5/G

%

5

6/A

%

34

6/B

%

6

6/C

%

23

6/D

%

0

6/E

%

0

6/E

%

0

6/F

%

0

6/G

%

0

6/H

%

0

6/I

%

0

6/J

%

0

7/A

%

0

7/B

%

0

7/C

%

0

7/D

%

0

7/E

%

0

7/F

%

0

7/G

%

0

8/A

%

0

8/B

%

0

8/C

%

0

8/D

%

0

8/E

%

16

8/F

%

28

8/G

%

0

8/H

%

0

 

 

 

 

6. SINIFTA OKUNACAK

Namaz Sure ve Dualarını buradan indirebilirsiniz.

TIKLA İNDİR

40 Hadis Kartelası

 

 Yayın:15.09.2014 - Güncelleme:19.10.2014 - 08:23 - İlgili Birim : Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi - İlgili Birim Telefonu : 05055700492