Birimlerimiz Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Alanı

Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Alanı

ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
Çocuk Gelişimi
DİKKAT !!!

Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Alanı 2010-2011 Eğitim-Öğretim Yılından itibaren Sınavla öğrenci alan Anadolu Kız Meslek Lisesi Bünyesinde 30 kişilik 1 adet sınıf açmıştır. Kız Meslek Lisesi Bünyesinde ise 60 kişilik (2 Sınıf) kontenjan vardır. Kız Meslek lisesi Çocuk Gelişimine Kayıtlar 9. sınıftan 10. sınıfa geçerken not ortalaması üstünlüğü esasına göre yapılır.
Alanın Tanımı : Çocuk Gelisimi ve Egitimi alani altinda yer alan dallarin yeterliklerini kazandirmaya yönelik egitim ve ögretim verilen alandir Alanın Amacı : Çocuk Gelisimi ve Egitimi alani altinda yer alan mesleklerde, sektörün ihtiyaçları , bilimsel ve teknolojik gelismeler dogrultusunda gerekli olan mesleki yeterlikleri kazanmış nitelikli meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadir.
1. ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ
Tanimi: Erken çocukluk ögretmen yardimcisinin sahip oldugu, çocugun gelisim ilkelerine uygun egitim programini uygulamada ögretmene yardimci olma yeterliklerini kazandirmaya yönelik egitim ve ö gretim verilen daldir.
Amaci: Çocuk Gelisimi ve Egitimi alaninda erken çocukluk ögretmen yardimciligi mesleginin yeterliklerine sahip meslek elemanlari yetistirmek amaçlanmaktadir.
2. ÖZEL EĞİTİM
Tanimi: Özel egitimde ögretmen yardimcisinin sahip oldugu, özür grubuna uygun egitim programini uygulamada ögretmene yardimci olma yeterliklerini kazandirmaya yönelik egitim ve öğretim verilen daldir.
Amaci: Çocuk Gelisimi ve Egitimi alaninda özel egitimde ögretmen yardimciligi mesleginin yeterliklerine sahip meslek elemanlari yetistirmek amaçlanmaktadir.
Giriş Koşulları
Ögrencilerin saglik durumu, Çocuk Gelisimi ve Eğitimi alani altinda yer alan mesleklerin gerektirdigi isleri yapmaya uygun olmalidir.
İstihdam Alanları
Çocuk Gelisimi ve Egitimi alanindan mezun olan ögrenciler, seçtikler dalda kazandiklari yeterlikler dogrultusunda egitim sektöründe;
1. Erken çocukluk egitim kurumlarinda,
2. Özel egitim ve rehabilitasyon merkezlerinde çalisabilirler
Ölçme ve Değerlendirme
Millî Egitim Bakanligi Orta Ögretim Kurumlari Sinif Geçme ve Sinav Yönetmeligi´ne göre çesitli ölçme araçlari kullanilarak ögrencilerin degerlendirilmesi esastir. Buna göre;
• Dersin altindaki modüllerin islenisi sirasinda kazandigi (bilgi, beceri ve tavirlar) yeterlikler,
Okulda, isletmede ve kendi kendilerine yaptiklari tüm ögrenim faaliyetleri degerlendirilerek ögrencilerin dersteki basarisi belirlenir.
Yatay ve Dikey Geçişler
Program; genis tabanli ve modüler yapida düzenlendiginden, Mesleki ve Teknik Egitim Yönetmeligi çerçevesinde yatay ve dikey geçislere olanak saglanir.
• Alan/dalda sertifika, belge ve diplomaya götüren tüm programlar ve dallar arasinda geçis yapilabilir.
Diploma almaya hak kazanan ögrenci, Çocuk Gelisimi ve Egitim alaninin devami niteligindeki programlarin veya bu alana en yakin programlarin uygulandigi meslek yüksek okuluna sinavsiz geçis yapabilir ya da sinav sonuçlarina göre diger yüksek ögrenim kurumlarini tercih edebilir.

Belgelendirme

 

• Mezun olan ögrenciye alanda/dalda diploma verilir.
• Ögrencinin seçtigi dal ile ilgili aldigi tüm dersler ve modüller diploma ekinde belirtilir.
• Ögrenciye, programdan ayrildiginda veya mezun oldugunda, kazandigi yeterlikleri gösteren ve bir yaygin mesleki ve teknik egitim programi ile ayni yeterlikleri kazanan kisilere es deger belge verilir. Ögrencinin kazandigi mesleki yeterlikler sertifikaya yönelik belgelendirmelerde degerlendirilir.

 

Eğitim Süresi

 

1. Alan programinin toplam egitim süresi, 9. siniftan sonra 3 ögretim yili olarak planlanmistir.
2. Egitim süresinin okul, isletme ve bireysel ögrenme için ayrilmis dagilimi, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alani haftalik ders çizelgesi, dersler ve modüller ile ilgili açiklamalarda belirtildigi gibi uygulanir.

 

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

 

Modüler ögretime yönelik agirlikli olarak bireysel ögrenmeyi destekleyici yöntem ve teknikler uygulanir.
1. Ögretmenler ögrencilere rehberlik eder.
2. Ögrenciler kendi kendine ögrenmeye tesvik edilir.
3. Ögrencilerin aktif olmasi saglanir.
4. Ögrenciler arastirmaya yönlendirilir.
5. Ögrenciler kendi kendilerini degerlendirebilir.
6. Ögrencilere yeterlik kazandirmaya yönelik yöntem ve teknikler uygulanir.

 

İş Birliği Yapılacak Kurum ve Kuruluşlar

 

Ögrenciler, programin gerektirdigi ögretim faaliyetleri, istihdam olanaklari ve planlama konularinda çevredeki üniversiteler, sivil toplum örgütleri, erken çocukluk egitim kurumlari, özel egitim kurumlari ve rehabilitasyon merkezleri meslek elemanlari ile is birligi yapilarak yönlendirilir.

 

Öğrenci Kazanımları

Programin sonunda seçtigi dala/meslege yönelik olarak ögrenci;
• Alandaki ortak temel, bilgi ve becerileri kazanabilecektir.
• Çocuk Gelisimi ve Egitimi alaninin temel yeterliklerine sahip olabilecektir.
• Dalin gerektirdigi isleri yapabilecektir.
Dalin gerektirdigi özel mesleki yeterlikleri kazanabilecektir
Öğrencilerimizin yaptığı Kolaj çalışmaları.

 Yayın:21.12.2012 - Güncelleme:21.12.2012 - 15:10