Haberler GÖNÜLDEN GÖNÜLLERE EĞİTİM PROJESİ BAŞARI İLE TAMAMLANDI

GÖNÜLDEN GÖNÜLLERE EĞİTİM PROJESİ BAŞARI İLE TAMAMLANDI

Köy İlkokul ve Ortaokullarının Rehberlik ve Psikolojik Danışma hizmetlerinden yararlanabilmesi için Rehberlik ve Araştırma Merkezi’nce yürütülen Gönülden Gönüllere Eğitim Projesi bu yılda başarı ile tamamlandı. 

GÖNÜLDEN GÖNÜLLERE EĞİTİM PROJESİ BAŞARI İLE TAMAMLANDI!

 

Köy İlkokul ve Ortaokullarının Rehberlik ve Psikolojik Danışma hizmetlerinden yararlanabilmesi için Rehberlik ve Araştırma Merkezi’nce yürütülen Gönülden Gönüllere Eğitim Projesi bu yılda başarı ile tamamlandı.

 

Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Murat TARSUSLU’nun verdiği bilgiye göre, Rehberlik ve Araştırma Merkezi tarafından sene başında tüm köy ilköğretim okullarına çağrıda bulunulmuş ve PDR ihtiyaçlarını saptanması amacıyla ihtiyaç analizi anketi uygulanmıştır. Ankete cevap veren okullar projeye dâhil edilmiştir. Öncelikle köy ilköğretim okullarının, en çok hangi konularda PDR hizmetine ihtiyaç duyulduğu saptanmıştır. Ardından Rehberlik ve Araştırma Merkezi’nce, Tarsus ilçesinde görev yapan rehber öğretmenlere bir çağrıda bulunulmuş ve 16 öğretmenin gönüllü katılımı ile bir gönüllü rehber öğretmen listesi oluşturulmuştur.

 

Her köy için bir gönüllü rehber öğretmen görevlendirilmiştir. Adı geçen öğretmenlerimiz; Ayça Koç, Ayşe Dilek Aydın, Bülent Topaloğlu, Esin Özküçük, Eyüp İşçioğlu, Funda Yıldız, Harun Gül, Hatice Tuba Şener, Sultan Genç, Ufuk Belli, Ümit Darendeoğlu, Rıza Ay, Yasemin Şimşek, Merve Öztürk, Tahsin Deniz, Yasin Yılmaz (alfabetik sıra ile) adlı rehber öğretmenlerimiz 16 farklı köyü iki ayrı seferde ziyaret ederek, toplamda yaklaşık650 kmyol katederek çeşitli konularda sunumlar ve grup çalışmaları gerçekleştirmişlerdir.

 

Ziyaret edilen köy ilkokullarımızın isimleri şunlardır;  Kaleburcu İlkokulu, Damlama Şehit Mehmet Akif Sönmez İlkokulu, Dedeler İlkokulu, Bolatlı İlkokulu, Çakırlı İlkokulu, Akgedik İlkokulu, Günyurdu İlkokulu, Sağlıklı İlkokulu, Kelahmet İlkokulu, Atalar İlkokulu, Çamalan Şehit Burhan Yıldırım İlkokulu, Kulak İlkokulu/Ortaokulu, Aliağa İlkokulu, Şehit Ömer Kara İkokulu, Gülek Atatürk İlkokulu, Yakup Çetin İlkokulu.

 

Aile içi iletişim, aile içi şiddet, anne baba tutumları, boşanmış aile çocuklarının karşılaştığı sorunlar, çocuk psikolojisi, çocuklar için hijyen temizlik, davranış ve uyum bozuklukları ile baş etme yolları, ergenlik, ergenlik ve iletişim, etkili ders çalışma yöntemleri, etkili iletişim yolları, kişilerarası iletişim, meslek seçimi ve akran zorbalığı, meslek seçimi ve önemi, ortaöğretime geçiş sistemi hakkında bilgilendirme, öfke yönetimi, özgüven ve mesleki hedef belirleme, SBS bilgilendirme semineri, sınav kaygısı ve baş etme yolları, test çözme teknikleri, BEP hazırlama ve uygulama yolları, verimli ders çalışma ve etkili öğrenme yolları, zararlı alışkanlıklar konularında köylerde okumakta olan öğrenci, öğretmen ve velilere sunum ve grup çalışmaları yapılmıştır.

 

Proje Koordinatörü Tarsus Rehberlik ve Araştırma Merkezi, PDR Hizmetleri Bölüm Başkanı Uzman Psikolojik Danışman Güldener ALBAYRAK, hiçbir maddi desteği olmayan projenin başarı ile sonuçlandığını ve köy okulları yönetici, öğretmen, veli ve öğrencilerinden çok olumlu geribildirimler aldıklarını belirtmiştir. Projenin başarısının, gönüllü rehber öğretmenlerin köylerde okumakta olan öğrencilere yardım etmeyi istemesine bağlamaktadır. Çalıştıkları okuldaki iş yoğunluğuna ve köylere ulaşım sorunu olmasına rağmen rehber öğretmenlerin, büyük bir fedakârlık göstererek kendi imkânları ile köyleri ziyaret ettiklerini belirtirken, - Projeye katılan Rehber öğretmenlerimizle gurur duyuyoruz ve onlara köy çocukları adına yürekten teşekkür ediyoruz. PDR hizmetlerini köy okullarına taşıyarak, köylerimize ışık saçtılar demiştir.

 Köy ilköğretim okullarının idarecileri, öğretmenleri, öğrencileri ve velilerinin projenin önümüzdeki yıl da, devam etmesini istediklerini ayrıca belirtmiştir. 

 

editör

 Yayın:13.08.2013 - Güncelleme:13.08.2013 - 14:38