Haberler Okul Öncesi Eğitim Kurumları Yönetmeliği’nde değişiklik

Okul Öncesi Eğitim Kurumları Yönetmeliği’nde değişiklik

MEB Okul Öncesi ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği Yayın tarihi: 03.08.2014 - 13:33 Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği 26 Temmuz 2014 tarih ve 29072 sayılı Resmi Gazete´de yayımlanarak yürürlüğe girdi

 

Millî Eğitim Bakanlığı okul öncesi eğitim ve ilköğretim kurumları yönetmeliğinde değişiklik yapılmasına dair yönetmelik 23 Ekim 2014 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Yeni düzenleme hakkında değerlendirme aşağıda maddeler halinde sıralanmıştır;

 

  1. Mevcut Yönetmelikte; Madde 11-5-c) “67, 68 ve 69 aylık olup da velisinin yazılı talebi veya sağlık raporu doğrultusunda ilkokula kaydı bir yıl ertelenen çocuklar okul öncesi eğitim kurumlarına öncelikle kaydedilir.”  şeklinde iken;

 

 Değişiklik sonrası mevcut hükümden “67, 68 ve 69 aylık olup da” ifadesi çıkarılmak suretiyle “c) Velisinin yazılı talebi veya sağlık raporu doğrultusunda ilkokula kaydı bir yıl ertelenen çocuklar okul öncesi eğitim kurumlarına öncelikle kaydedilir.” şeklinde değiştirilmiştir.

 

  1. Mevcut Yönetmelik Madde 31-(3)’de Kaynaştırma ve özel eğitim sınıflarında eğitimlerine devam eden öğrencilere başarısızlıklarından dolayı sınıf tekrarı yaptırılmaz. Ancak;

 

         b) “Bu öğrencilerin okula devam durumları; ilkokul öğrencileri için bu maddenin birinci fıkrasının (b) bendi, ortaokul ve imam-hatip ortaokulu öğrencileri için ise ikinci fıkrasının (b) bendi hükümlerine göre değerlendirilir.” şeklinde iken;

 

Değişiklik sonrası; b) “Bu öğrencilerin okula devam durumları; ilkokul öğrencileri için bu maddenin birinci fıkrasına, ortaokul ve imam-hatip ortaokulu öğrencileri için ise ikinci fıkrasının (b) bendi hükümlerine göre değerlendirilir.”şeklinde değiştirilerek, " (b) bendi" ibaresi” cümleden çıkarılmış ve  "fıkrasına" ibaresi olarak düzeltilmiştir.

 

3-Mevcut Yönetmelik Madde 54 – (1) “Ortaokul ve imam-hatip ortaokulu öğrencilerine, olumsuz davranışlarının özelliğine göre uyarma, kınama ve okul değiştirme yaptırımlarından biri uygulanır.

 

(2) Yaptırımların uygulanmasındaki amaç caydırıcı olması, toplum düzeninin korunması, öğrencinin yaptığı olumsuz davranışlarının farkına vararak bu davranışlarının olumlu yönde düzeltilmesini sağlamaktır.” şeklinde iki fıkradan oluşmakta iken;

 

Değişiklik sonrası maddeye;

 

            “(3) Öğrencilerin gelişim dönemleri de dikkate alınarak bilinçlendirme ile düzeltilebilecek davranışlar için “Uyarma” süreci uygulanır. Uyarma bir süreç olup bu süreç aşağıdaki şekilde işler.

 

  1. Sözlü uyarma; öğretmenin öğrenciyle görüşme sürecini oluşturur. Öğrenciden beklenen olumlu davranışın neler olabileceği anlatılır. Olumsuz davranışlarının devamı hâlinde kendisine uygulanabilecek yaptırımlar konusunda uyarılır.

 

  1. Öğrenci ile sözleşme imzalama; öğrencinin sözlü uyarılmasına rağmen olumsuz davranışlarını sürdürmesi hâlinde öğrenci ve öğretmen arasında bir görüşme gerçekleştirilir. Bu görüşme sonucunda öğrenci sergilediği olumsuz davranışlarını değiştirmeyi kabul edeceğine ilişkin Öğrenci Sözleşme Örneği EK-9’u imzalar.

 

 

  1. Veli ile görüşme; öğretmen, öğrencinin bu olumsuz davranışları sürdürmesi hâlinde veliyi okula davet eder. Okul yöneticilerinden birinin ve varsa rehber öğretmenin de katılımı ile yapılan görüşmede, öğrencinin olumsuz davranışları ve uygulanabilecek yaptırımları veliye bildirilir. Velinin toplantıya gelmemesi durumunda tutanak tutulur. Bu aşamalardan sonra öğrencinin olumsuz davranışlarını sürdürmesi durumunda; öğretmen, yazılı belgelerin bulunduğu dosyayı hazırlayacağı raporla birlikte görüşülmek üzere öğrenci davranışlarını değerlendirme kuruluna verir.

 

(4) Kınama; öğrenciye, yaptırım gerektiren davranışta bulunduğunu ve tekrarından kaçınması gerektiğinin okul yönetimince yazılı olarak bildirilmesidir.

 

(5) Okul değiştirme; öğrencinin, bir başka okulda öğrenimini sürdürmek üzere bulunduğu okuldan naklen gönderilmesidir.” şeklinde fıkralar eklenerek; öğrencilerin gelişim dönemleri de dikkate alınarak bilinçlendirme ile düzeltilebilecek davranışlar için “uyarma” süreci açıklanmış ve kınama ve okul değiştirme yaptırımlarının tanımları yapılmıştır.

 

4-Mevcut Yönetmelikte; Madde 57 – (1) Ortaokul ve imam-hatip ortaokullarında öğrencilerin ilgi, istek, yetenek ve ihtiyaçlarını belirleyerek olumlu davranışlar kazanmaları ve olumsuz davranışların önlenmesi için öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulu oluşturulur.

 

(2) Öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulu; a) “Varsa müdür başyardımcısı veya müdürün görevlendireceği müdür yardımcısı,” şeklinde iken;

 

          Değişiklik sonrası Madde 57 -2-a) “Varsa müdür başyardımcısı veya müdürün görevlendireceği müdür yardımcısının başkanlığında,” şeklinde değiştirilerek,  bendin sonuna “başkanlığında” ibaresi eklenmiş ve öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulunun müdür başyardımcısı veya müdürün görevlendireceği müdür yardımcısı başkanlığında oluşturulacağı düzenlenmiştir.

 

  1. Değişiklik sonrası Mevcut Yönetmeliğin 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinde geçen “psikometri” ibaresi “psikomotor”, 56 ncı maddesinin onuncu fıkrasında geçen “onur” ibaresi “iftihar”, on ikinci fıkrasında geçen “73 üncü” ibaresi “61 inci”, 67 nci maddesinin beşinci fıkrasında geçen “il” ibaresi “il/ilçe”, şeklinde değiştirilmiştir.

 

Yönetmelik için TIKLAYINIZ

Ekler için TIKLAYINIZ

 Yayın:23.10.2014 - Güncelleme:24.03.2015 - 10:19 - İlgili Birim : İdare - İlgili Birim Telefonu : 212 887 10 85