Haberler 2012-2013 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI HASANPAŞA ORTAOKULU OCAK-ŞUBAT AYI DEĞERLER EĞİTİMİ NEZAKET VE GÖRGÜ KURALLARI TEMALI YAPILAN FAALİYETLER

2012-2013 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI HASANPAŞA ORTAOKULU OCAK-ŞUBAT AYI DEĞERLER EĞİTİMİ NEZAKET VE GÖRGÜ KURALLARI TEMALI YAPILAN FAALİYETLER

        2012-2013 Eğitim-Öğretim yılı Hasanpaşa Ortaokulu  Değerler Eğitimi Nezaket ve Görgü Kuralları temasıyla ilgili okul olarak yapılacak çalışmalar için duyuru panosu hazırlandı. Planlanan  faaliyetler ocak-şubat ayları içerisinde gerçekleştirildi.

         Etkinlikler okul genelinde ve sınıf düzeyinde planlandı ve uygulandı.

         Okul genelinde “Panolar Yarışıyor” “Tiyatrolar Yarışıyor” “Hikayeler Yarışıyor ”etkinlikleri yapıldı.

          Rehberlik saatinde “Birlikte Yaşama Kuralları,Büyüklere Saygı Küçüklere Sevgi ”temalı nezaket ve görgü kuralları sınıf öğretmenlerinin rehberliğinde işlendi.        

         Etkinliklerin iki ay boyunca devam edeceği belirtilerek etkinliklerin uygulama aşamaları hakkında öğrencilere bilgilendirme çalışmaları yapıldı.

     Ortaokul genelinde yapılan “Panolar Yarışıyor” etkinliği ile ilgili duyuru ve gerekli açıklamalar yapıldı ve uygulandı .(Raporlar dosyası,Rapor 1)

      7ve 8. Sınıflar için “Birlikte Yaşama Kuralları ”temalı 

      5 ve 6.sınıflar için “Büyüklere Saygı Küçüklere Sevgi ”temalı panolar hazırlandı.

      Rehberlik saatinde sınıflardan seçilen öğrenciler panolarını hazırlarken sınıf öğretmeninin rehberliğinde faaliyetle ilgili içerisinde nezaket ve görgü kuralları, birlikte yaşama kuralları, sofra adabı, temizlik adabı, ne zaman ne demeli, misafir adabı gibi hususların bulunduğu yazılı bir materyal hazırlanmış olup öğrencilerin soru-cevap,beyin fırtınası,anlatım örneklendirme gibi yöntemlerle nezaket ve görgü kurallarını kavramaları ve pekiştirmeleri sağlandı.(Raporlar D.,Rapor1)

      “Tiyatrolar Yarışıyor” etkinliği için başvurusunu yapan gruplara gerekli açıklamalar yapıldı.

Öğrencilerden konusu empati kurma ,büyüklere saygı küçüklere sevgi olan bir tiyatro metni yazmaları istendi.Metinleri birinci seçilen gruba okul içinde tiyatrolarını oynamaları istendi.Etkinlik amacına uygun gerçekleştirildi.(Raporlar,Rapor1)

     “Hikayeler Yarışıyor ”etkinliği karne tatiline denk geldiği ve daha sonra kayda değer yazılar gelmediği için amacına ulaşmadı.

PANOLAR   YARIŞIYOR

Değerler Eğitimi Ocak - ŞubatDeğerler Eğitimi Ocak - ŞubatDeğerler Eğitimi Ocak - ŞubatDeğerler Eğitimi Ocak - ŞubatDeğerler Eğitimi Ocak - ŞubatDeğerler Eğitimi Ocak - ŞubatDeğerler Eğitimi Ocak - ŞubatDeğerler Eğitimi Ocak - ŞubatDeğerler Eğitimi Ocak - ŞubatDeğerler Eğitimi Ocak - ŞubatDeğerler Eğitimi Ocak - Şubat


Değerler Eğitimi Ocak - Şubat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PANO YARIŞMASI 1. SEÇİLEN PANO SINIF  6/A 

 

BİRLİKTE  YAŞAMA KURALLARI (Raporlar D.,Rapor1)

   Rehberlik saatinde sınıflardan seçilen öğrenciler panolarını hazırlarken sınıf öğretmeninin rehberliğinde faaliyetle ilgili içerisinde nezaket ve görgü kuralları, birlikte yaşama kuralları, sofra adabı, temizlik adabı, ne zaman ne demeli, misafir adabı gibi hususların bulunduğu yazılı bir materyal hazırlanmış olup öğrencilerin soru-cevap,beyin fırtınası,anlatım örneklendirme gibi yöntemlerle nezaket ve görgü kurallarını kavramaları ve pekiştirmeleri sağlandı.(Raporlar D.,Rapor1)

    Sınıflardan görüntüler:

Değerler Eğitimi Ocak - ŞubatDeğerler Eğitimi Ocak - ŞubatDeğerler Eğitimi Ocak - ŞubatDeğerler Eğitimi Ocak - ŞubatDeğerler Eğitimi Ocak - Şubat

 

                                 TİYATROLAR YARIŞIYOR (Raporlar D.,Rapor 1)

  “Tiyatrolar Yarışıyor” etkinliği için başvurusunu yapan gruplara gerekli açıklamalar yapıldı.

Öğrencilerden konusu empati kurma ,büyüklere saygı küçüklere sevgi olan bir tiyatro metni yazmaları istendi.Metinleri birinci seçilen gruba okul içinde tiyatrolarını oynamaları istendi.Etkinlik amacına uygun gerçekleştirildi.

    Yarışmaya katılan sınıflar arasından 6/A sınıfından Sevil SEKMEN,Nurşah AKOĞLU,M.Ali ATAKAN,Berfin AKBULAK adlı öğrencilerin  “Empati Kurma” konulu tiyotrosu  birinci seçilmiş olup konferans salonunda 5.sınıflara oyun seyrettirildi.

    Oyunun ardından öğrencilerle soru-cevap şeklinde bir değerlendirme ve kendilerinin verdiği örneklerle empati kurma davranışının  içselleştirilmesi amaçlanmıştır.

    Tiyatroya katılan beğenilen diğer gruplarada sınıflarında gösterilerini yapmasına izin verildi.

 

Değerler Eğitimi Ocak - ŞubatDeğerler Eğitimi Ocak - ŞubatDeğerler Eğitimi Ocak - ŞubatDeğerler Eğitimi Ocak - Şubat

 

SINIF İÇİNDEKİ FAALİYETLER

 

     6/B SINIFI DEĞERLER EĞİTİMİ ÇALIŞMASI

  6/B Sınıfı Öğrencilerinden  “Empati Kurma” Konulu Ders Verici Bir Skeç(Raporlar,Rapor2)

Değerler Eğitimi Ocak - ŞubatDeğerler Eğitimi Ocak - Şubat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6/B sınıfı öğrencilerinden Bahar TURAN,Azize KAHRAMAN,Emel YAŞAR,Berfin KAYA,Sıla TOP,Selin HİMMET

                                                                                                                               ÇİLEM ÇİNDEMİR

                                                                                                                              6-B SINIF REH. ÖĞR

 

                             6/ASINIFI DEĞERLER EĞİTİMİ ÇALIŞMASI  

   6/A sınıfından İremKIZILTAŞ,Sude ASLAN,Yaren DOĞAN,Serenay SARIATEŞ,Helin METİN adlı öğrencilerin“Birlikte Yaşama Kuralları” ile ilgili tiyatro  oyunu   sınıfta öğrencilere izlettirildi.Konuyla ilgili öğrencilerin görüşleri de alınarak  aktif katılımı sağlandı.(RaporlarD.,Rapor3)


Değerler Eğitimi Ocak - ŞubatDeğerler Eğitimi Ocak - Şubat



































 

 

NEBAHAT Ç.YALÇIN

6-A SINIF REH. ÖĞR.

 

7-B SINIFI DEĞERLER EĞİTİMİ ÇALIŞMASI    (Raporlar D.,Rapor4)


Değerler Eğitimi Ocak - Şubat

Değerler Eğitimi Ocak - Şubat






































7-B sınıfında ocak-şubat ayı değerler eğitimi konusu olan özür dileme ile ilgili slogan çalışması yapılarak pano hazırlanmıştır.Çalışmaya başlamadan önce ‘’birlikte yaşama kuralları’’ okundu.Öğrencilere konu ile ilgili beyin fırtınası yaptırıldı.Düşüncelerini yazmaları istendi.Tüm öğrenciler çalışmalara katıldı.

BETÜL KAPLAN 

7-B ŞUBE REH. ÖĞR.


 7-A SINIFI DEĞERLER EĞİTİMİ ÇALIŞMASI    (Raporlar D.,Rapor5)       

  Ocak   ayında sınıf içinde nezaket ve görgü kurallarına uygun davranış sergileyen öğrencinin ayın öğrencisi seçileceği söylendi.

 Değerler Eğitimi Ocak - Şubat
























 

    Oylama usulüne göre ayın öğrencisi DENİZ ASGÜR seçildi

YILDIZ TURAN

7-A ŞUBE REH. ÖĞR.

 

5-A SINIFI DEĞERLER EĞİTİMİ ÇALIŞMASI    (Raporlar D.,Rapor6)


Değerler Eğitimi Ocak - Şubat



















Değerler Eğitimi Ocak - Şubat














Toplu ulaşımda nezaket ve

görgü kuralları ile ilgili İETT’nin hazırlamış olduğu slayt gösterisi 5/A öğrencilerine izlettirildi.

                                              Ayşen KARADAĞ

                                         5-A SINIFI REH. ÖĞR

 

 

      5-C ve 5-D  SINIFI DEĞERLER EĞİTİMİ ÇALIŞMASI    (Raporlar D.,Rapor7)      

  Öğrencilere  Türkçe dersinden performans görevi olarak yarıyıl tatilinde bir hafta boyunca nezaket kurallarından teşekkür etme,özür dileme,saygı ve sevgi gösterme ,empati kurma…hangilerini ne kadar uyguladıklarını bu kuralları uygulama sebepleri ve hissettikleri duyguları not almaları istendi.Yazdıkları notları kartonlara 7 günlük sürece bölerek yerleştirmeleri istendi.


Değerler Eğitimi Ocak - ŞubatDeğerler Eğitimi Ocak - ŞubatDeğerler Eğitimi Ocak - ŞubatDeğerler Eğitimi Ocak - ŞubatDeğerler Eğitimi Ocak - Şubat

NEBAHAT Ç.YALÇIN TÜRKÇE ÖĞRT.

 


5-C  SINIFI DEĞERLER EĞİTİMİ ÇALIŞMASI    (Raporlar D.,Rapor8)   

  Öğrencilere Türkçe dersinde “Sofra Adabı ve Kültür” ve “Teşekkür Mektubu”konulu etkinliklikler yaptırıldı.

   Sofra Adabı ve Kültür konusunda öğrenciler 8 gruba ayrıldı.Sınıftaki öğrencilerden 4 grup “Somali’de,Amerika’da,Çin’de ve Rusya’da yemek kültürü konulu sunum hazırladılar.Diğer 4 grupta bu ülkelerdeki sofra adabı konusunda araştırma yaparak sunum hazırladılar.Sınıf ortamında sunumlar yapıldı.

    Öğrencilerin aktif katılımıyla sofrada nezaket kurallarında kültürler arasında benzeyen ve ayrılan yönler tespit edildi.   

    Öğrencilerekendileri için değerli çalışmalar yapan kişilere teşekkür mektupları yazmaları istendi,mektuplar sınıf ortamında okutuldu.


Değerler Eğitimi Ocak - ŞubatDeğerler Eğitimi Ocak - ŞubatDeğerler Eğitimi Ocak - ŞubatDeğerler Eğitimi Ocak - ŞubatDeğerler Eğitimi Ocak - Şubat































































































                                     NEBAHAT Ç.YALÇIN

                                     TÜRKÇE ÖĞRT.

 

     5-D SINIFI DEĞERLER EĞİTİMİ ÇALIŞMASI    (Raporlar D.,Rapor9) 

 

  Öğrencilere 8/B tarafından hazırlanan slayt izlettirildi.

  Küçüklere sevgi, büyüklere saygı konusunun önemi hakkında konuşuldu ve hayatımızdaki rolü ve önemi vurgulandı.

Değerler Eğitimi Ocak - Şubat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Değerler Eğitimi Ocak - Şubat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                      M.Vildan KÖKSAL AYAN

                                                                                                                      8/B Sınıf Öğrt

 

 Yayın:26.02.2013 - Güncelleme:15.03.2013 - 15:10