T.C.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
İSTANBUL - ATAŞEHİR - Mehmet Rauf Lisesi

Ana Sayfa  Duyurular  Değerler Eğitimi "Birlikte Yaşama ve Kardeşlik"
Değerler Eğitimi "Birlikte Yaşama ve Kardeşlik" Yayın tarihi: 24.04.2013 - 16:10

Birlikte Yaşama ve Kardeşlik temasına uygun olarak okulumuzda çeşitli etkinlikler yapıldı

değerlerdeğerlerdeğerlerdeğerlerdeğerlerdeğerlerdeğerlerdeğerlerdeğerlerdeğerler

 

 

 DEĞERLER EĞİTİMİ OKUL/KURUM UYGULAMA   RAPORU-1

 

AYLAR:

KASIM-ARALIK

OKUL/KURUM   ADI

 

KONU:

Birlikte Yaşama

MEHMET RAUF LİSESİ

 

Kardeşlik

 

ETKİNLİKLER

YAPILDI

YAPILAMADI

AÇIKLAMA

 

PANOLARDA AYIN KONUSU İLE İLGİLİ   MATERYAL SERGİLEME

*

 

Mevlana ve Yunus Emre´ye ait şiirler   ve birlikte yaşama ve  

 

kardeşlik   konulu fotoğraflar sergilendi.

 

TAVSİYE KİTAPLAR LİSTESİ VE TANITIMI

*

 

Bir Çift Yürek

 

Mevlana ´´Mesnevi´´

 

Yunus Emre Şiirleri

 

TÖREN   KONUŞMALARI

*

 

İdareci-öğretmen-   öğrenci konuşmalarında tema vurgulandı.

 

KONFERANS-SÖYLEŞİ

*

 

´Ömer ATEŞ´´ Kişisel   Gelişim Uzmanı 300 kişi

 

ÖRNEK DAVRANIŞLAR VE ÖRNEK ÖĞRENCİ   SEÇİMİ

*

 

Cenap YILDIZ  

 

Okulumuzda farklı sınıflardaki arkadaşlarına zor durumlarda

 

psikolojik destek sağladı

 

REHBERLİK SERVİSİ TARAFINDAN   ÇALIŞMALAR

*

 

Sınıflarda   farklılıkların zenginliğimiz olduğu konulu 

 

etkinlikler yaptı.

 

YARIŞMA ETKİNLİĞİ (Resim-Şiir-   Kompozisyon-Karikatür-Afiş- Münazara v.b)

*

 

´Birlikte Yaşama ve   Kardeşlik´´ temalı resim, kompozisyon

 

şiir çalışmaları yapıldı.

 

GEZİ- ZİYARET ETKİNLİĞİ

*

 

İstanbul´un tarihi   mekanlarına geziler düzenlenerek ´´tarihimiz-

 

deki birlikte yaşama ve kardeşlik´´ duygusu vurgulandı.

 

OKUL TOPLU  PROGRAMI   YAPILDI MI?

 

*

 

 

OKUL WEB SİTESİNDE DEĞERLER   EĞİTİMİ SAYFASI YAPILDI MI?

*

 

Okul sitesine birlkte   yaşama ve kardeşlik temalı fotoğraflar

 

ve yapılan çalışmalar konuldu.

 

DİĞER ETKİNLİKLER

Öğrenci ziyaretleri   gerçekleştirildi.Çeşitli yerlere geziler düzenlenerek öğrenciler arası

 

 

 

birlik ve beraberlik duygusu pekiştirildi

 

NOT: Uygun olan bölümü (X) ile işaretleyerek, var ise açıklama   yazarak, değerin bittiği ayı takip eden ayın ilk haftasına kadar İlçe Milli   Eğitim Müdürlüğü Strateji Geliştirme Bölümüne gönderilmesi gerekmektedir.   Ayrıca okulda yapılan etkinliklerden, görsel materyallerden (Resim, Pano,   Gezi, Münazara, Konferans v.b.) bir cd oluşturarak ilçe Milli Eğitim   Müdürlüğüne gönderilmelidir.

 
 

 

DEĞERLER  EĞİTİMİ OKUL/KURUM UYGULAMA RAPORU-2

  Kurum Adı      : Ataşehir Mehmet Rauf Lisesi

 1) Aylar          :  Kasım- Aralık

2) Konu          : Birlikte Yaşama ve Kardeşlik

3) Okul Değerler Eğitimi komisyonu tarafından ayın değeri ile ilgili hazırlık toplantısı yapıldı mı?

Evet                             Hayır

Yanıt “Hayır” ise gerekçesi:………………………………………………………………………

4) Okulda Değerler Eğitimi panosu oluşturuldu mu ve işlenen değer ile ilgili dokümanlar sergilendi mi?

            Evet                             Hayır

Yanıt “Hayır” ise gerekçesi:………………………………………………………………………

5) Okulunuzda ilgili ayların değerini en iyi yaşayan-tanıtan öğrencileri seçip tüm öğrencilerin karşısında ödüllendirdiniz mi?

            Evet                             Hayır

Yanıt “Hayır” ise gerekçesi:………………………………………………………………………

6) Kurum web sitenizde değerler eğitimi sayfası oluşturdunuz mu?

             Evet                            Hayır

Yanıt “Hayır” ise gerekçesi:………………………………………………………………………

7) Kurum web sitenizde değerler eğitimi sayfasına değerler ile ilgili yeni içerik eklediniz mi?

            Evet                             Hayır

Yanıt “Hayır” ise gerekçesi:………………………………………………………………………

8) Kurum web sayfanızda değeri en iyi yaşayan-tanıtan öğrenciler veya sınıf resmini ekleyerek ilan ettiniz mi ?

Evet                             Hayır

Yanıt “Hayır” ise gerekçesi:………………………………………………………………………

9) Öğrencilere ilgili değerin kazandırılmasına yönelik en başarılı çalışma yapan öğretmenleri ilan ettiniz ve ödüllendirdiniz mi?

             Evet                            Hayır

Yanıt “Hayır” ise gerekçesi:………………………………………………………………………

10) Okul/ Kurum Müdürlüğü Değerler Eğitimi Projesinin yürütülmesi, uygulama sürecinin takibi aşamasında gereken sorumluluğu üstlendi mi ? Bu anlamda neler yapıldı?

Okul/ Kurum Müdürlüğü bu konuda öğrenci-öğretmen tarafından yapılmak istenen her türlü etkinliğe destek olarak ve katkı sağlayarak  gereken sorumluluğu gösterdi.

12) Bu değer dönemine yönelik yapılan çalışmalar içerisinde okulunuzda uygulanan en verimli bulduğunuz en az üç etkinliği yazınız .

Şeb-i Arus Törenlerine katılım

Hiroşima Belgeselinin sınıflarda izlettirilmesi

Kişisel Gelişim Uzmanı ‘’Ömer Ateş’’ söyleşisi

13) Bu değere yönelik değerlendirme ve önerilerinizi yazınız.

Birlikte yaşama ve kardeşlik duygusunun önemini öğrencilerimize hissettirebilmenin yolunun  farklılıklarımızın zenginlik kaynağımız olduğunun tüm toplum tarafından  kavranması ve kardeşlik duygusunun pek çok güzel tavrı ve duyguyu beraberinde getirdiğinin anlaşılmasından geçtiğini düşünüyoruz.

14) Değerler Eğitimi uygulamasına yönelik genel olarak değerlendirme ve önerilerinizi yazınız .

Değerler Eğitimi Uygulamasının ancak toplumun her kesimine ulaşılması ve birey-aile-okul işbirliği içerisinde gerçekleşebileceğine inanıyoruz