Haberler Verimli Ders Çalışma ve Başarılı olma...

Verimli Ders Çalışma ve Başarılı olma...

Amaçlarınızı belirlemek Planlı çalışmak Zamanı verimli kullanmak Verimi azaltıcı etkenleri ortadan kaldırmak Uygun bir çalışma ortamı hazırlamak Dikkatinizi uyanık tutmak Derse hazırlıklı olmak Not tutmak Araç gereç ve kaynaklardan yararlanmak Verimli okumak Aralıklı tekrarlar yaparak unutmayı önlemek...

Verimli ders çalışma ve başarılı olma sunumunu aşağıdaki bağlantıdan indirebilirsiniz

dosyalar/2013_03/09040008_vermldersalımavebaarılıolma.ppt

 

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ


“ Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez”

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI NELERDİR? Amaçlarınızı belirlemek Planlı çalışmak Zamanı verimli kullanmak Verimi azaltıcı etkenleri ortadan kaldırmak Uygun bir çalışma ortamı hazırlamak Dikkatinizi uyanık tutmak Derse hazırlıklı olmak Not tutmak Araç gereç ve kaynaklardan yararlanmak Verimli okumak Aralıklı tekrarlar yaparak unutmayı önlemek

BAŞARI DÜZEYİNİ YÜKSELTECEK 3 ANA ETKEN

1İSTEK VE AZİM : Öğrenmeyi istemek ,konuya ilgi duymaktır. Azim ,öğrenmek için çalışmaya kesin karar vermedir. Öğrenme isteği ve çalışma azmi olmazsa çalışma can sıkıcı hale gelir.

DİSİPLİN ve ÇALIŞMA PLANI: Zamanı planlamak ,başarıyı şansa bırakmamak gerekir. Çalışma programını ,her öğrenci kendi bağımsız görüşüyle kendi yapmalıdır. Kendi yaptığı çalışma programını uygulayan öğrenci ,işlere hakim olduğu ,istediğini yapabildiği için özgürdür.

VERİMLİ ÇALIŞMA METODU: Derse ön hazırlıklı gelmek, Derse aktif katılmak, Tekrar = Her türlü dersin unutulan miktarının en büyük kısmı öğrenmeden sonraki ilk saatlerde olur. Aynı konunun çeşitli aralıklarla tekrarlanması o konuyu tam olarak öğrenmeyi sağlar.

AMAN DİKKAT! İNSAN ÖGRENDİKLERİNİ ÇOK ÇABUK UNUTUR.

UNUTMAYIN...! % 100 Öğrenilen bir bilginin; 20 dakika içinde %50 sini 60 dakika içinde %70 ini 24 saatte ise %80 nini UNUTUYORUZ...

TEKRAR Derslerinde başarısız olan bazı öğrencilerin ,merakla kendilerini kaptırdıkları futbol,pop müzik,otomobil markaları gibi konularda ne kadar çok ayrıntılı bilgi edindiklerini ,ihtiyaç duyulan anda hiç tereddüt etmeden gerekli bilgiyi hatırladıklarını hepimiz biliriz.Muhakkak ki bu öğrencilerin ,meraklı oldukları konularda ki üstün hafızaları o konulara çok vakit ayırmalarından ,sürekli o konuları arkadaşlarıyla tartışmalarından ve o konulardaki gelişmeleri takip etmelerinden ileri gelir.

Dikkati Uyanık Tutmanın Yolu Derse aktif şekilde katılmak Anlatılacak dersle ilgili neler bildiğini gözden geçirmek , ders öncesi hazırlık Akla gelen soruları not etmek ve sormak Derste belirsiz kalan noktaları daha sonra arkadaşına veya öğretmenine sormak Anlatılanlarla iletişim içinde olmak

Bir yılın değerini; tek dersten kalan öğrenci bilir. Bir ayın değerini; prematüre bir çocuk doğuran anne bilir. Bir haftanın değerini; haftalık derginin editörü bilir. Bir saatin değerini; konusunu o ders saatinde bitirmesi gereken öğretmen bilir Bir dakikanın değerini; uçağı kaçıran yolcu bilir. Bir saniyenin değerini; kaza atlatan kişi bilir. Bir milisaniyenin değerini; 100 metrede gümüş madalya alan atlet bilir. ZAMANIN DEĞERİ Zaman Zaman Zaman Zaman Zaman

Hangi derse nereden nasıl başlayacağınızı bilemediğiniz yada çalışmaya başlamak için karar veremediğiniz, kararsızlık ve karışıklık durumları ancak hangi dersi ne zaman çalışacağınızı belirli bir sıraya koymakla yani “karar vermekle” ortadan kalkar. İşte çalışmada “PLAN” “neyi”, “nasıl”, “ne zaman” ve “nerede çalışacağınızı önceden belirlemek demektir. Plan Nedir? Planlı Çalışmayı Anlatayım Sana:

VERİMİ AZALTICI ETKENLERİ ORTADAN KALDIRINIZ Dikkati Dağıtacak Poster, Resim,Müzik Başka Yerde Olma Düşüncesi Araç Gereç Noksanlığı Normalin Altında Yada Üstündeki Fiziki Şartlar( çok soğuk , çok sıcak ) Aşırı Tokluk Aşırı Kaygı Sızı Telaş Açlık Öfke Ağrı Acelecilik Endişe Korku Uykusuzluk Aile Dertleri Fazla Heyecan Elem Duygusu Yorgunluk

PLANLI ÇALIŞMANIN İLKELERİ

1. Sınavları, eksiklerini ve ertesi günkü dersleri göz önüne alarak çalışman gereken konuları belirle. 2. Her güne mutlaka okulda öğrendiklerini geliştirmek için günlük tekrar saati koy. Tekrar yapmak az çalışıp çok verim elde etmenin yollarından biridir. Zira öğrenilenler en çok ilk sekiz saat içinde unutulur. 3. Haftalık planlar yap. Çok uzun zamanlı planlar aksayabilir veya güncelliğini yitirebilir . 4. Haftada bir günü boş bırak. O güne, aksayan, daha çok çalışmak istediğin veya plan dışı konuları alabilirsin ya da planı başarıyla uygulamışsan ödül olarak istediğin gibi bir gün geçirebilirsin. 5. Günde kaç saat çalışabileceğini belirle. 6. Günün hangi saatlerinde çalışacağını belirle. Bu hergün farklı da olabilir. Yeter ki yorgun olamayacağın saatler olsun. 7. Hangi konuyu, ne kadar, hangi kaynaklardan çalışacağını belirleyerek her güne bir veya iki konu yerleştir. 8. Yapamayacağın kadar çok konuyu bir güne yükleme. 9. Çalışmakta zorlandığın konuyu bir günde çalışmak yerine parçalara bölerek bir haftaya yayabilirsin. Ders çalışmaya da bu konudan başla.

ÇALIŞIYORUM ; GELECEĞİMİ ÖNEMSİYORUM !!!!!!

HAYAT BOYU BAŞARILAR...

 Yayın:09.03.2013 - Güncelleme:09.03.2013 - 18:07