Projelerimiz COMENIUS PROJESİ

COMENIUS PROJESİ

COMENIUS PROJESİ

“LET’S BUILD BRIDGES-BRIDGES TO A BETTER FUTURE”

DAHA İYİ BİR GELECEĞE KÖPRÜLER KURALIM

Okulumuz 2013 başvuru döneminde Comenius Okul Ortaklıkları projesine başvurmuş ve proje başvurumuz kabul edilmiştir.Projemiz 5 ortaklı bir proje olup projenin başlığı “Daha iyi bir geleceğe köprüler kuralım” olarak seçilmiştir.Proje başvurusu  okulumuz Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi öğretmeni Halis ÇETİNKAYA’nın 2013 Ocak ayında proje koordinatörü olan  Almanya’nın Grundschule Treuchtlingen adlı okula yaptığı hazırlık ziyareti  ile şekillenmiştir.Okulumuz ve Almanya ile birlikte İtalya’nın Ponsacco şehrinden Istituto Comprensivo M.L.Niccolini,Macaristan’ın Bonyhad şehrinden Bonyhadi Oktatasi Nevelesi Intezmeny ve Polonya’nın Dabrowka Wielkopolska şehrinden Szkola Podstawowa Pomnik Rodla adlı okullar da projenin ortağıdır.

Projenin konusu başlığından da anlaşılacağı üzere barış içinde daha iyi bir gelecek için , 2015 yılı Ağustos  ayına kadar sürecek olan bir dizi aktiviteyi içermektedir.Proje kapsamında 4 öğrenci ve 20 öğretmen adı geçen okullara ziyaretler gerçekleştirecek o ülke ,eğitim sistemleri ve kültürlerini tanıma imkanı bulacaklardır.Aynı şekilde 4 ortak okul da okulumuzu ziyaret edecek ülkemizi ve kültürümüzü tanıma fırsatı bulacaklardır.

Proje kapsamında

-Ortak bir logo tespit edilecek,

-Ortak ülke dillerinde ve İngilizce olarak ortak bir sözlük oluşturulacak,bu sözlükte kısa tanışma cümleleri kullanılacak,

-Emisyonu düşürmek için yürümeyi ve bisikleti teşvik edecek aktiviteler yapılacak,

-Yöresel ürünlerin tüketimini teşvik edici etkinlikler yapılacak,

-Geridönüşümün etkin kullanılması için aktiviteler yapılacak,

-Proje günleri tertip edilecektir.

Proje kapsamında 5 ülkeden 5 okulun yapacağı ortak faaliyetlerle , bu faaliyetlere katılacak olan öğretmen ve öğrencilerimizin,özgüvenlerinin artacağını,geleceğe daha umutla bakacağını ve pozitif enerjiyle dolacağını bekliyoruz.Bunun yanında önyargıların giderilmesi noktasında projemizin çok fayda sağlayacağına inanıyoruz.

 

07-11/10/2013 ALMANYA ZİYARETİMİZ

Proje kapsamında ilk toplantımızı Almanya’nın Treuchtlingen şehrindeki Grundschule Treuchtlingen adlı okulda 7-11 Ekim tarihleri arasında gerçekleştirdik.Toplantıya okulumuzdan Okul Müdürümüz Tekin SİNGİN,okul proje koordinatörü ve Din Kültürü VAB Öğretmenimiz  Halis ÇETİNKAYA,İngilizce Öğretmenimiz  Menduh GÜRLEK,Matematik Öğretmenimiz Nagihan EMZİKLİ,Bilişim Teknolojileri Öğretmenimiz Ayda ÇİMEN ve 6. Sınıf öğrencilerimizden Furkan KAYA,Hidayet Berkay SUNGURU ve Durukan OKAN  OKUMUŞ katıldı.

Okulumuz proje ekibini proje koordinatörü Marion Kremer  Münih havalimanında karşıladı.Öğrencilerimiz önceden ayarlanan iki Türk ailede kaldılar.Toplantı programı hem okulu,hem Almanya eğitim sistemini hem de yöreyi ve kültürünü tanıtmak üzere çok mükemmel bir şekilde planlanmıştı  ve o şekilde de yürütüldü.Tüm proje ortaklarının  bir araya geldiği ilk toplantı olması sebebiyle bir nevi başlangıç ve tanışma toplantısı olma özelliğindeydi.

Toplantı süresince daha yakından tanışma fırsatı bulduk ayrıca ileriki faaliyetlerimizle ilgili kararlar aldık.

Grundschule Treuchtlingen 400 ün üzerinde öğrencisi olan büyük bir ilkokul.Okulun yakın köylerde 3 tane daha şubesi var.Alman eğitim sisteminde ilkokul 4 yıl.Bu 4 yıldan sonra sınıf öğretmeninin verdiği rapora göre öğrenciler,başarı durumlarına göre 3 farklı okula yönlendiriliyorlar.İlki en başarılı olanların gittiği Gymnasium ki buraya giden öğrenciler ileride üniversiteye gidebiliyorlar akademisyen olabiliyorlar.İkinci düzeyde olan öğrenciler Realschule denilen bir okula gidiyorlar.Bu okuldaki öğrenciler fark sınavlarını verip gerekli eforu gösterirse Gymnasiuma geçiş yapabiliyorlar.Yüksekokul eğitimi alabiliyorlar.En düşük başarı düzeyine sahip olanlar ise Hauptschule adlı okula gidiyorlar.Buraya giden öğrenciler mesleki eğitime yönlendiriliyorlar.

Okul iki katlı ve çok temiz bir okul.Dersler 8:00 de başlayıp öğleyin 1:00 de bitiyor ve 6 ders yapılıyor.İlk iki ders arasında teneffüs yapılmıyor.Sınıflar katılımın en üst düzeyde olması üzerine tasarlanmış ve ona göre donatılmış.Okulun temizliği ve düzeni ilk bakışta hemen dikkati çekiyor.Çok basit olan müfredatı en iyi şekilde öğretmeye dayalı bir yöntem izleniyor.Öğrenciler az ama çok iyi öğreniyorlar.

Okulda görevli öğretmenler ve idareciler çok sıcak insanlar.Tüm hafta boyunca büyük bir dayanışma içerisinde misafirlerle ilgilendiler.Yiyecek içecek vs  gibi  hassasiyetlerimize büyük bir titizlik gösterdiler.

Treuchtlingen , Münih ile Nürnberg  arasında bulunan bir kasaba olup Altmühl nehri kıyısında kurulmuştur.Tarım ve endüstrinin  temel geçim kaynağı olduğu bölgede Roma İmparatorluğu dönemine ait birçok eser de bulunmaktadır.Bölgenin en önemli özelliklerinden biri , Altmühl doğal parkı içinde yer alan ve geniş bir alanı kapsayan fosil madenleri.Normalde kaplamada kullanılan bir tür taşın çıkarıldığı madenlerden zaman zaman çok eski ve çok değerli fosiller çıkarılmakta.

Gezdiğimiz ikinci önemli yer Nördlingen idi.Ortaçağdan beri şehri kuşatan duvarların olduğu gibi korunduğu çok nadir birkaç şehirden biri olma özelliğine sahip bir şehir.Tüm gezilerimizde profesyonel rehberler tanıtım yaptılar.Nürnberg ise gezme fırsatı bulduğumuz çok büyük bir şehir idi.II. Dünya Savaşında nerdeyse tamamen yıkılan şehirde Nazi döneminin en önemli yapıları ırkçılığa karşı birer müzeye dönüştürülmüş.Ayrıca Nürnberg kalesi ortaçağdan günümüze kalan çok önemli bir tarihi eser.

 

Yoğun bir haftanın ardından proje ekibimiz çok güzel izlenimlerle geri döndü.Öğretmenlerimiz modern bir ülkenin eğitim sistemini ve öğretmenlerini tanıma fırsatı buldular.Edindikleri bilgi ve tecrübelerle  daha somut kıyaslamalar yapacaklarını ve ileriye dönük daha pozitif bir enerji yüklendiklerini düşünüyoruz.Öğrencilerimiz Avrupa’nın en modern bir ülkesini ve bir okulu görme fırsatı buldular.Fırsat buldukları ölçüde dil pratiği yaptılar.Özgüven duygusu kazandılar.

 

COMENIUS PROJESİComenius ProjesiComenius ProjesiComenius ProjesiComenius Projesi..Comenius ProjesiComenius ProjesiComenius ProjesiComenius ProjesiComenius ProjesiComenius ProjesiComenius ProjesiComenius ProjesiComenius Projesi

 

 

LOGOMUZU SEÇTİK!

 

Proje faaliyetlerimiz kapsamında proje logomuzu oluşturmak için 5 ortak okulda logo yarışması düzenledik. Öncelikle her okul kendi logo adayını öğrencilerin yaptığı adaylar içinden oylama yoluyla seçti. Daha sonra 5 logo tüm okullarda oylandı. Sonuçta en çok puanı alan Macaristan’daki ortağımızın logosu proje logosu olarak seçildi.

 

MacaristanPolonyaTürkiyeİtalyaAlmanya

 

 

 

İKİNCİ PROJE TOLANTIMIZI İTALYA’DA GERÇEKLEŞTİRDİK

İkinci proje toplantımızı İtalya’nın Toscana eyaletindeki Ponsacco şehrinde 17-22 Şubat tarihleri arasında gerçekleştirdik. Proje toplantısına okul müdürümüz Tekin SİNGİN, okul proje koordinatörü Halis ÇETİNKAYA, İngilizce öğretmenimiz Tuba ÖZTÜRK ve Beden Eğitimi öğretmenimiz Gülçin ÖZGÜL katıldı.

16 Şubat tarihinde Ankara Esenboğa Havalimanından, Münih’te bir aktarma yaptıktan sonra İtalya’nın Firenze (Floransa) şehrine ulaştık. Orada bizi proje koordinatörü Rossella DiGiorgi karşıladı. Proje çalışmalarımızla ilgili yaptığımız toplantıların yanı sıra, İtalya eğitim sistemini tanıdık ve İtalyan proje ortağımızın rehberliğinde bölgede kültürel geziler yaparak çevreyi tanıma fırsatı bulduk.

İtalya’daki ortağımız, anasınıfından liseye kadar birçok seviyedeki okulu bünyesinde bulunduran bir eğitim kompleksi. Toplamda 1600 civarında öğrencileri var. İtalya’da 4 yaşında okul öncesi eğitim başlıyor. 6.sınıfta ilkokul başlıyor ve 5 yıl sürüyor. 3 yıl süren ortaokul ilkokul gibi zorunlu. Ortaokuldan sonra öğrenciler sınava girerek lise öğrenimine geçiyor. Temelde 3 tür lise var. Teknik liseler, fen ve matematik alanlarında eğitim veren üst düzey öğrencilerin toplandığı liseler. İkinci olarak genel liseler ve üçüncü olarak mesleki liseler bulunuyor. Lise eğitiminin 2 yılı da zorunlu. İki yıldan sonra zorunlu eğitim bitiyor. Böylece zorunlu eğitim 10 yıl olmuş oluyor.

Bölge İtalya’nın en önemli tarihi yerlerinden bir tanesi olarak öne çıkıyor. Meşhur Piza Kulesi’nin yanısıra, Michelangelo’nun birçok orijinal eserinin bulunduğu sanat şehri Floransa(Firenze), Volterra ve Luca bu bölgede yer alıyor. Saydığımız bütün bu bölgeleri gezip tarihi zenginliklerini yakından tanıma fırsatı bulduk. Toplantıya katılan öğretmenlerimiz uluslararası bir projede yer alarak okulumuzu ve ülkemizi en iyi şekilde temsil ettiler ve çok iyi dostluk köprüleri kurdular.

Tek üzücü şey okul müdürümüzün ikinci gün annesini kaybettiğini öğrenmesi ve hemen dönmesi oldu. Tüm proje ekibi onun acısını paylaşıp destek oldular.

Proje kapsamında gelecek 3 ayda yapacağımız aktivitelerle ilgili kararlar aldık.

 

 İtalya Gezisiİtalya Gezisiİtalya Gezisiİtalya Gezisiİtalya Gezisiİtalya Gezisiİtalya Gezisiİtalya Gezisiİtalya Gezisiİtalya Gezisiİtalya Gezisiİtalya Gezisiİtalya Gezisiİtalya Gezisiİtalya Gezisiİtalya Gezisiİtalya Gezisiİtalya Gezisiİtalya Gezisiİtalya Gezisiİtalya Gezisiİtalya Gezisiİtalya Gezisiİtalya Gezisiİtalya Gezisiİtalya Gezisiİtalya Gezisiİtalya Gezisi

 Yayın:11.11.2013 - Güncelleme:18.03.2014 - 21:49